AUDIO | Zoița Costea, de la Administrația Finanțelor Constanța, despre avantajele serviciilor electronice pentru contribuabili
Publicat de Adina Sîrbu, 15 februarie 2024, 13:33
Anul 2024 a adus modificări fiscale importante. Sistemul RO e-Factura, prin care facturile emise de către o firmă ajung în acelaşi timp şi la autorităţile statului, dar şi la instituţia care trebuie să plătească acele facturi, a devenit obligatoriu pentru majoritatea agenților economici din România.
La Tema Zilei, Liliana Moldoveanu a discutat despre modificările fiscale ale anului și despre serviciile electronice pentru cetățeni cu Zoița Costea, șef Serviciu Asistență contribuabili în cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța.
Doamna Zoița Costea, cetățenii ce probleme ridică, cu ce v-ați confruntat?
Neutilizarea, să zic așa, a serviciilor electronice. Foarte mulți contribuabili preferă să vină la ghișeu și să completeze în format hârtie, motivând că este complicat, dar neutilizând formularele electronice nu avem cum să știm dacă este complicat. În opinia noastră, utilizând un formular electronic este mult mai simplu, pentru că mergem strict la secțiunea unde noi avem obligații de completare și nu răsfoim întregul formular, care are mult mai multe secțiuni pentru diverse situații. Noi îndrumăm contribuabilii pe cât se poate să utilizeze serviciile electronice, tocmai pentru a evita aceste cozi care se fac, timpul pierdut, ș.a.m.d. Mulți sunt reticenți în a utiliza serviciile electronice sau având în vedere că vârsta la anumite persoane nu le mai permite a învăța aceste proceduri.
Toate sunt de găsit unde? Unde se pot adresa cetățenii care vor să fie contribuabili cu toate aceste datorii fiscale la zi?
Pentru îndrumare există Serviciile de asistență pentru contribuabili, la nivelul administrațiilor județene, există call center-ul, foarte important, numărul unic unde se pot adresa tot felul de întrebări de natură legislativă și pentru completarea formularelor, și orice alte probleme pe care le întâmpină, 031 403 91 60, unde discută și rezolvă efectiv o persoană problema pe care o are. Chiar se completează și declarațiile, firește, să nu depășească un anumit timp. Aș aminti aici și Spațiul Privat Virtual, un serviciu foarte util pentru toți contribuabilii, pentru că nu mai trebuie să vină la ghișeu. De acolo își pot vedea datoriile, obligațiile pe care le au, situația fiscală pe care au, o pot scoate din acest spațiu privat virtual. Dacă avem nevoie de adeverință de venit, dacă avem nevoie de certificat de atestare fiscală, cazier fiscal, toate acestea sunt posibile doar printr-un click.
Și să nu uităm formularele, actualizate, de găsit online…
Pe site-ul ANAF, în secțiunea servicii online, descărcare declarații electronice.
Interviul integral îl puteți asculta aici:
Redactor: Liliana Moldoveanu/ Redactor online: Adina Sîrbu