CNAIR: Constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre este în întârziere. Care este stadiul lucrărilor
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 22 noiembrie 2022, 12:14
Lucrările de construcţie a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40% deşi angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârşitul acestui an, subliniază Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între judeţele Brăila şi Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru şi mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deşi termenul contractual de finalizare era sfârşitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcţie a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menţionăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea şi echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârşitul anului 2022”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Potrivit sursei citate, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanţei de apel, constructorul, Webuild, este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie, obţinută ca urmare a acţiunii în instanţă a Webuild SPA, se referă doar la o secţiune a obiectivului (partea de pod) şi nu la întregul contract, subliniază compania de drumuri.
CNAIR aşteaptă motivarea instanţei pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.
„Situaţia litigiilor dintre CNAIR şi Webuild SPA în cadrul contractului Proiectare şi execuţie „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea: un număr total de 21 de dosare; 9 dintre aceste dosare au fost câştigate de CNAIR SA (5 câştigate în primă instanţă şi 4 definitiv); 1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA; în celelalte 11 dosare instanţele nu s-au pronunţat în sensul admiterii sau respingerii cererilor”, se arată în comunicatul CNAIR.
Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.
Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 km iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 km.
Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.
Sursa – Agerpres / foto: CNAIR