Final de carieră: Uzina Ford de la Craiova a produs ultimul exemplar B-Max
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 3 noiembrie 2017, 08:53
La finalul lunii iulie, Ford a anunțat o regândire a strategiei pentru uzina de la Craiova. Oficialii constructorului american au anunțat că producția monovolumului B-Max va înceta în prima parte a lunii septembrie, urmând să facă loc pentru EcoSport că acesta să pășească pe linia de asamblare din Bănie.
Acest lucru nu este deloc întâmplător, pentru ca producția altui model din curtea firmei, SUV-ului EcoSport, demarează în această toamnă.
Iar finalul de carieră anunțat în luna iulie a sosit. Oficialii companiei au anunțat că echipa de la Craiova a asamblat ultimul exemplar B-Max. Popularitatea în creștere a SUV-urilor a generat această nouă strategie.
Ultimul exemplar Ford B-Max a pășit, așadar, pe poarta uzinei din Craiova. Din 2012 și până acum, Ovalul Albastru a asamblat aproape 280.000 de exemplare B-Max.
Activitatea uzinei de la Craiova s-a reluat începând cu 20 septembrie, iar toată echipa se va orienta către lansarea lui EcoSport. Compania americană a anunțat că echipa de la uzina din Craiova mai are nevoie de încă 500 de persoane care să se ocupe de producția noului model, dar și de alte 200 care vor lucra în cadrul diviziei de motoare.
Piața auto nu mai e ce a fost în anii privatizării uzinei din Oltenia, iar per ansamblu vestea tristă că B-MAX iese din producție este compensată de faptul că în Bănie va fi produs, în schimb, un model care se bucură de o cerere mai mare, iar numărul de angajați va crește din nou, apropiindu-se mai mult de efectivele de lucru pe care uzina le avea în anii de maximă glorie.
Un material realizat de Daniel HARALAMBIE