Apple va fabrica în cel mult patru ani automobilul electric
Publicat de ,
22 septembrie 2015, 19:59
Compania Apple ia în calcul continuarea planurilor privind producerea și vânzarea în serie a unui autovehicul electric în următorii patru ani, potrivit relatărilor cotidianului The Wall Street Journal, citat de UPI.com.
Potrivit unor surse apropiate de acest proiect, numit Titan, până în 2019 ar urma să înceapă procesul de fabricație. Responsabilii de la Apple au analizat de mai bine de un an de zile posibilitatea producerii autovehiculului electric, la un moment dat luând în calcul chiar și achiziționarea companiei Tesla Motors.
Potrivit Wall Street Journal, compania a dat undă verde coordonatorilor proiectului să facă demersurile necesare pentru triplarea resursei umane alocate proiectului Titan, în prezent fiind implicați peste 600 de oameni.
Înfiinţată în anul 2011, Google Auto LLC este o companie subsidiară prin care Google derulează toate activităţile legate de fabricarea autoturismelor fără şofer, inclusiv cele implicate în accidente de circulaţie intens mediatizate în ultima perioadă.
Potrivit documentelor ajunse în posesia publicaţiei „The Gurdian”, subsidiara Google Auto LLC ar avea rolul de paravan pentru Google, protejând activele companiei în eventualitatea declanşării unor acţiuni în justiţie, în urma accidentelor produse de cele 23 vehicule autonome Lexus SUV produse şi înscrise în circulaţie folosind datele companiei mai sus menţionate.
Astfel, din punct de vedere legal, subsidiara Google Auto LLC ar purta întreaga responsabilitate. Mulţumită şasiului compact şi cu greutate nu foarte mare, vehiculele se pot descurca cu un motor electric de numai 20-30 Kw, cuplat exclusiv la roţile din spate folosind o transmisie simplificată.
Spre comparaţie, motoarele echipate de Tesla Motors pe propriile autoturisme electrice pot dezvolta o putere de până la 300 Kw, pentru acceleraţie şi viteză mult superioare.
În schimb, vehiculele Google cu viteză limitată la 40 Km/h sunt mai puţin costisitoare şi perfect adaptate pentru traficul urban, desfăşurat în general la viteze mici.
Având deja sute de mii de kilometrii parcurşi pe drumurile publice fără incidente majore, vehiculele Google fără şofer ar putea să înlocuiască taxi-urile tradiţionale în viitorul nu foarte îndepărtat.
Încă la stadiu experimental, autoturismele fără şofer trebuie mai întâi să câştige încrederea autorităţilor, cât şi a viitorilor pasageri.