Noul terminal RO-RO din Portul Constanţa va fi inaugurat pe 15 mai
Publicat de Adina Sîrbu, 19 aprilie 2024, 10:35
Noul terminal RO-RO (roll-on/roll-off) din Portul Constanţa va fi inaugurat pe data de 15 mai, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Premierul Marcel Ciolacu, alături de mai mulți miniștri ai Cabinetului, efectuează, joi şi vineri, o vizită de lucru în Emiratele Arabe Unite, un obiectiv important fiind consolidarea componentei economice, cu accent pe atragerea investiţiilor emirateze. În acest context, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat, joi, la Abu Dhabi, despre extinderea parteneriatului dintre România şi Emiratele Arabe Unite.
„Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii emiratezi pentru Portul Constanţa. Acesta este mesajul pe care l-am avut în cadrul întrevederii, de la Abu Dhabi, cu cei din conducerea companiei DP World (Dubai Ports). Proiectul comun, cu o valoare de peste 82 de milioane de euro, dezvoltat deja cu Administraţia Portului Constanţa, în baza Memorandumului semnat în iunie 2022, a căpătat contur, iar pe 15 mai, vom inaugura noul terminal RO-RO (roll-on/roll-off)”, a precizat oficialul.
Ministrul de resort a adăugat că anul 2023 a fost unul al recordurilor absolute în ceea ce priveşte traficul de mărfuri în Portul Constanţa, „iar tendinţa de creştere se menţine şi în anii următori”.
„De aceea, suntem interesaţi de atragerea de finanţări pentru creşterea capacităţii portuare pentru reducerea timpilor de descărcare/încărcare a navelor, fluidizarea fluxului de nave în bazinele portului, extinderea capacităţilor de stocare şi a reţelelor rutiere şi feroviare din cadrul Portului”, a punctat demnitarul.
Ieri, directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, a explicat pentru TVR Info că, în urma unei investiții despre care s-a discutat în timpul vizitei premierului Marcel Ciolacu în Emiratele Arabe Unite, capacitatea Portului Constanța va fi extinsă cu până la 25%, prin investiția în molurile 3 și 4: „Investiția minimă ar fi de peste 1,2 miliarde de euro, iar investitorii fac parte dintr-un fond suveran de investiții, cu o largă deschidere asupra proiectelor de infrastructură și de digitalizare, din Emiratele Arabe, Abu Dhabi”.
Directorul general al Portului Constanța a explicat și ce înseamnă creșterea capacității portului: „Anul trecut, Portul Constanța a avut o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone, pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone. Vom avea practic minimum 120 – 125 de milioane de tone capacitate de operare efectivă”, a spus Mihai Teodorescu.
În cel mult două luni inițiativa va fi bine definită, dar, totodată, se va merge în paralel cu tot ceea ce înseamnă linii de finanțare europene și surse proprii guvernamentale, a mai spus Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța: „Vom avea 17 dane noi, pregătite de operare, adâncimile vor porni de la 16,5 metri până la 19 metri. Cel mai mare port de la Marea Neagră va putea opera cele mai mari nave care vor tranzita și vor opera în Marea Neagră pentru tot ce va putea însemna traficul de marfă în UE și nu numai”.
Surse: AGERPRES, TVR Info / Redactor online: Adina Sîrbu