AUDIO | „Inteligența Artificială (AI) în Turism”: Servicii automatizate și revoluționarea experiențelor de călătorie
Modalități inovatoare prin care tehnologia AI poate transforma industria ospitalității.
Publicat de Adina Sîrbu, 12 noiembrie 2024, 21:16 / actualizat: 13 noiembrie 2024, 6:31
Tehnologii inovatoare cu aplicabilitate în domeniul turismului au fost prezentate la un eveniment dedicat utilizării Inteligenței Artificiale (AI) în industria ospitalității, organizat de Centrul European de Inovare Digitală al Universității Ovidius Constanța.
„Buna ziua! Bine ați venit! Cu ce vă putem servi? Eu sunt Remote Butler (ospătar la distanță)”. Este un mesaj de întâmpinare care ar putea fi prezent în restaurante, cât de curând, chiar dacă el încorporează Inteligența Artificială.
Alexandra Apostol este reprezentanta unei firme de soluții digitale:
O astfel de soluție își propune să compenseze în unele cazuri lipsa de personal autorizat în acest domeniu, al industriei ospitalității, dar și să îmbunătățească experiența clienților:
Și alegerea unei destinații de vacanță ar putea deveni mai simplă, cu ajutorul AI. Mai exact, putem experimenta atmosfera de vacanță cu ajutorul căștilor de realitate virtuală, iar un robot educațional ne va fi ghid.
Alexandra Sultana, reprezentanta unei firme de tehnologie educațională:
Evenimentul „Inteligența Artificială (AI) în Turism” a reunit reprezentanți ai IMM-urilor din turism, experți și pasionați de tehnologie, pentru a explora modul în care inteligența artificială transformă industria ospitalității. Au fost sesiuni captivante despre tendințele actuale în AI aplicată în turism, demonstrații tehnologice și studii de caz inspirate din practică. Fiecare prezentare a oferit perspective valoroase despre cum pot fi îmbunătățite experiențele turistice și eficientizate procesele din acest sector.
Alexandru Bobe, coordonator al Centrului de Inovare Digitală și prorector al Universității Ovidius, într-un interviu realizat de Laurențiu Despina: