AUDIO | George Măndilă, de la ITB Berlin: Sperăm să punem destinația Mamaia – Constanța pe harta turismului mondial
Publicat de Adina Sîrbu, 6 martie 2024, 15:40
Organizația de Management al Destinației Mamaia Constanța participă, în perioada 5 – 7 martie 2024, la ITB Berlin, unul dintre cele mai importante târguri de turism din lume.
În ultima lună, organizația a pregătit noi materiale de marketing, pentru ca niciun detaliu al destinației Mamaia Constanța din cadrul standului României să nu lipsească. Printre obiectivele organizației se află întâlnirile cu agențiile de turism și touroperatorii prezenți la târg. „Sperăm să facem o impresie bună și să punem destinația Mamaia Constanța pe harta turismului mondial”, a declarat George Măndilă, președintele OMD înainte de plecare.
Astăzi, George Măndilă a împărtășit, într-un interviu la Radio Constanța, câteva dintre impresiile sale după prima zi de târg și a vorbit, cu optimism, despre așteptările pe care le are de la sezonul estival din 2024:
Toate țările care au de spus ceva în turism sunt prezente aici. Standul României este unul frumos, poziționat foarte bine. Noi suntem acolo cu două desk-uri, suntem atât OMD Mamaia Constanța, cât și Primăria Municipiului Constanța. Așadar suntem o delegație formată din cinci persoane. Avem materiale frumoase, bine făcute. Noi aveam deja setate anumite întâlniri în platforma digitală a târgului. Ne-am dus, ne-am întâlnit cu ei, ei au venit la noi și plus oamenii, viitorii turiști, ca să spun așa, care vin într-un număr foarte, foarte mare. Culoarele sunt foarte aglomerate, se opresc, discutăm cu ei. Materialele merg foarte bine. Am gândit un concept care, zic eu, este inovator. Nu dăm neapărat pliante la mână sau alt tip de material, cât avem un fel de sacoșă tip cadou, unde sunt introduse toate și nu prea putem fi refuzați. Marea majoritate a informațiilor este în tip digital, avem un stick pe care prezentăm toate materialele video și power point-urile respective. Așadar, în prima zi de turism am avut o activitate cu touroperatorii și companiile media. Pentru noi a fost bine, ne-am obișnuit și cu târgul. (…)
Aveți și astăzi o zi de târg, și mâine. Ce așteptări aveți, cu ce bilanț sperați să vă întoarceți în țară?
Noi sperăm să bifăm toate întâlnirile, iar după aceea să se concretizeze în vizite la noi. Toți acești oameni cu care discutăm să îi aducem într-un infotrip în destinația turistică, să le arătăm vreme de 4 sau 5 zile, iar de-abia după aceea se pune problema contractului cu vreunul dintre touroperatorii locali, fiindcă așa se lucrează. Noi, OMD-ul, nu suntem în niciun contract cu nimeni, noi nu vindem, nu cumpărăm nimic. Noi suntem o asociație care se ocupă cu promovarea.
Înțeleg că doriți să schimbați percepția românilor asupra unei experiențe de vacanță pe care Mamaia o poate oferi pe toate segmentele de turisti?
Așa este, fiindcă până acum Mamaia nu prea a vorbit în spațiul public. Sau dacă s-a exprimat, s-a exprimat prin voci separate, destul de timide. În momentul de față, trebuie ca stațiunea Mamaia să vorbească pe o voce puternică, să se audă în toată țara, la televiziunile naționale, la radiouri, cât și în digital, în online. Mamaia trebuie să vorbească organizat, să exprime puncte de vedere articulate.
În afară de acest târg, la ce evenimente intenționați să mai participați?
Peste o săptămână la Târgul de la Paris, iar după aceea, probabil colegi ai mei vor merge și la alte târguri. Am avut prezență la Milano. Vom avea prezență peste vreo 10 zile la Viena, foarte important. Probabil vom trimite reprezentanți la târgul din Kazahstan, iar ulterior probabil Shanghai-ul, dar este foarte departe acolo și nu știu dacă este o piață țintă pentru noi foarte bună.
O ultimă întrebare: ce așteptări aveți de la această vară pentru stațiunea Mamaia? Sunteți optimist în privința atragerii turiștilor?
Eu sunt optimist, dar am nevoie de o creștere a indicatorilor. Dacă anul trecut am avut o creștere de 3,5 % pe toți indicatorii în medie, sunt undeva în media produsului intern brut național, în vara aceasta îmi doresc undeva între 3 și 5 % creștere economică. Cu alte cuvinte, numărul de turiști români, numărul de turiști străini, numărul de zile de cazare la turiștii români, cât și la turiștii străini, precum și la durata medie a cazării.
Interviul integral îl puteți asculta aici:
Redactor: Larisa Calistru/ Redactor online: Adina Sîrbu