În ultimii ani, staţiunile de pe litoralul românesc au suferit o transformare. Din zone uitate, cu clădiri părăsite, în care investitorii lipseau cu desăvârşire, astăzi putem vorbi despre o schimbare radicală. Aurelian Marin, reprezentantul unei agenţii de turism, zugrăveşte tabloul evoluţiei zonei de sud.
“Într-o mare parte, hotelurile sunt astăzi, reabilitate complet şi renovate. Dacă acum 5,6 ani vorbeam de toate staţiunile de la Olimp până la Mangalia, în mare parte în paragină, cu hoteluri cumva funcţionale, dar, practic, ele nu mai puteau fi numite hoteluri, astăzi vorbim de hoteluri de 3 şi, mai ales, de 4 stele, mii de camere aduse în circuitul turistic, investiţii masive în piscine şi alte activităţi de entartainment şi vorbim de un turism de mare calitate. În paralel, vorbim în sudul litoralului de 3 staţiuni care au reabilitat aproape complet infrastructura. Vorbim de Saturn, Neptun şi de Olimp, în care s-au refăcut drumurile, trotuarele, iluminatul, mobilierul urban”, a declarat Aurelian Marin.
În acelaşi timp, în staţiunea Mamaia, au devenit căutate aparthotelurile.
“Ne-a fost teamă de aceste apartamente care s-au construit, pentru că am crezut că vor afecta puternic staţiunea Mamaia şi operatorii de turism cu hoteluri din Mamaia. În mod surprinzător, cumva, a devenit un produs complementar. În mod surprinzător, tot turismul care se face în partea de nord, a potenţat, practic, întreaga Constanţă şi întreaga staţiune Mamaia. Foarte multe apartamente au intrat în regim de fiscalizare şi în regim de clasificare. De ce au intrat în acest regim? Pentru că au fost voucherele pe piaţă. Voucherele au creat presiune şi oamenii voiau şi ei să încaseze cu vouchere. Nu aveau altă posibilitate decât să se fiscalizeze, să-şi clasifice apartamentele”, mai spune Aurelian Marin.
Totodată, s-a dezvoltat şi zona de plajă din Constanţa.
“Dacă ne întoarcem cu câţiva ani înainte, ne aducem aminte cum era la 3 Papuci, toată zona, şi vedem astăzi, ce se întâmplă acolo”, declară Aurelian Marin.
Peste 1300 de tone de alge, strânse de pe litoral în ultimele două săptămâni
Publicat de ,
17 august 2019, 12:14
Echipele de salubrizare au colectat, de la deschiderea sezonului estival, peste 6.300 de tone de alge de pe plaje, cantitatea de vegetaţie marină strânsă în ultimele două săptămâni fiind de peste 1.300 de tone, din aproape toate staţiunile litorale, a informat astăzi Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Dobrogea-Litoral (ABADL).
Conform sursei citate, pe fondul condiţiilor meteorologice propice din această vară, fenomenul de înflorire algală a înregistrat valori crescute pe întreg litoralul şi ca urmare echipele de salubrizare ale ABADL au colectat, în perioada 1 mai – 16 august peste 6.300 de tone de alge depuse la linia ţărmului, pe plajele turistice ale litoralului. Doar în ultimele două săptămâni au fost strânse şi degajate peste 1.300 de tone.
„Colectarea depunerilor de alge de la linia ţărmului se face manual şi mecanizat cu ajutorul utilajelor din dotare în timpul verii, noaptea, în intervalul orar 22.00 – 06.00, cea mai mare cantitatea de alge fiind strânsă de pe tronsoanele Olimp-Vama Veche, Eforie Sud-Tuzla-Costineşti şi Năvodari“, a precizat ABADL într-un comunicat.
Conform procedurilor avizate, echipele de salubrizare colectează şi transportă zilnic materia vegetală marină depusă pe sectoarele de plajă pentru reducerea disconfortului produs turiştilor de fenomenul de înflorire algală. Operaţiunile sunt realizate pe toată linia ţărmului de la Năvodari până la Vama Veche.
„Facem precizarea că, de multe ori, din cauza condiţiilor meteorologice, a valurilor mării, algele aflate în apă nu au putut fi colectate decât atunci când acestea au ajuns la linia ţărmului. (…) Operaţiunile sunt îngreunate de lipsa zonelor de acces dar şi de traficul rutier care înregistrează valori crescute mai ales în această perioadă. Cu toate acestea, turiştii trebuie să ştie că prezenţa algelor în apa mării sau la ţărm nu este dăunătoare sănătăţii“, a mai precizat ABADL.
Comandamentul Sezon Estival 2019: Amenzi în valoare de 260.000 de lei, într-o săptămână
Publicat de ,
23 iulie 2019, 09:30
Peste 250 de unități de pe litoral au fost verificate, săptămâna trecută, de medicii veterinari care activează în cadrul Comandamentului Sezon Estival 2019. Este vorba despre unități de alimentație din Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costineşti şi Mangalia.
„În urma acestor controale s-au constatat neconformități referitoare la comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spații neaprobate sanitar veterinar, ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, în vederea depozitării şi valorificării, precum şi comercializarea acestora neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare, condiții necorespunzătoare de igienă în spațiile de producție, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare“, se arată în comunicatul Comandamentului Sezon Estival 2019.
În urma controalelor, 26 de unități au fost sancționate cu amenzi în valoare de 260.000 de lei. De asemenea, au fost retrase de la vânzare 5 kilograme de carne de porc și 10 kilograme de produse de patiserie congelată „improprii consumului uman“.
Direcția Sanitar – Veterinară Constanța reamintește turiștilor că pot face sesizări cu privire la siguranța alimentară la numărul de telefon al Comandamentului Sezon Estival – 0786 577 007.
Mohammad Murad: „Lucrurile stau mult mai bine, vedem mult mai rar câini vagabonzi în stațiunile de pe litoral“
Publicat de ,
22 iulie 2019, 13:55
Problema câinilor fără stăpân din staţiunile de pe litoralul românesc a fost rezolvată, în mare parte, susţine Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.
„A fost o acţiune făcută de către primăriile din zonă, pe litoral, în special. O parte importantă s-a rezolvat, am văzut că mai rar sunt de găsit câini fără stăpân. Noi am înaintat şi adrese către primării şi autorităţile locale că vrem să venim în sprijinul lor asigurând hrana pentru animale, cu sponsorizări, dacă este nevoie, astfel încât câinii să nu aibă de suferit, pentru că am avut şi o reacţie din partea Protecţiei Animalelor. Vă spun, acum lucrurile stau mult mai bine, vedem mult mai rar câini vagabonzi şi, când îi vedem, apelăm primăriile, pentru că avem un telefon direct. Mici probleme mai sunt în toate staţiunile, dar 10% faţă de ce a fost“, a declarat Mohammad Murad.
Vă reamintim că, în urmă cu o lună, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc anunţa că membrii săi vor refuza să îşi mai plătească taxele, dacă autorităţile de pe litoral nu vor rezolva, de urgenţă, problema câinilor fără stăpân. Într-un comunicat al FPTR de la acea dată se arăta că în staţiuni ar fi cam 5.000 de maidanezi.
CONSTANȚA: Acțiune de ecologizare a spațiilor verzi din campusul universitar realizată de studenții Facultății de Științe ale Naturii și Științe Agricole
Facultatea de Științe ale Naturii și Științe Agricole (FSNSA) din cadrul Universității Ovidius din Constanța (UOC), cu sprijinul Ligii...
Publicat de Cristina Sîmbeteanu,
26 septembrie 2017, 18:43 / actualizat: 27 septembrie 2017, 7:05
Bilanț de sezon dezamăgitor pentru litoral, mai ales comparativ cu anul trecut care a reprezentat un record. Turismul balnear a fost pe primul loc în top, cu o creștere de 20% în acest an, urmat de stațiunile montane și Delta Dunării.
Distanța mai mică față de un Aqua Park care poate să fie un bun substitut al plajei a făcut ca sectorul balnear să aibă, anul acesta, o creștere mai mare decât litoralul, este de părere Dragoș Răducanu, secretar general al Federației Patronatelor din Turismul Românesc.
„Litoralul anul aceasta a avut o creștere – zicem noi – normală. Noi am calculat-o undeva la 10-12% în acest moment. Balneo a avut undeva spre 18-20%. Creșterea a fost foarte mare procentual în domeniul balneo pentru că s-au făcut și acolo investiții foarte multe. Pentru mulți români aflați la o distanță mai mare 500-600 de km este mai ușor, mai rentabil, să meargă într-un Aqua Park sau într-o stațiune balneară care dispune de o piscină și au apărut foarte multe parcuri acvatice, în special în vestul țării care atrag mai mult, în special din punct de vedere financiar pentru că – să nu uităm – că în continuare turistul român nu este un turist bogat și distanța de la – dau un exemplu – Oradea până la litoral este prea mare din punctul de vedere al timpului, al infrastructurii de transport și dacă ne gândim cât costă o zi de intrare într-un Aqua Park e uneori chiar mai ieftin decât un șezlong în plin sezon pe litoral.“
S-a simțit impactul voucherelor de vacanță?
„Au fost mai multe vouchere de vacanță decât anul trecut. În primul rând sunt necesare pentru cei care le primesc. Litoralul este suficient de mic din acest punct de vedere, este foarte plin în vârful de sezon ca să mai permită și apariția unor turiști care să vină cu vouchere de vacanță. Noi ne-am dori ca cei care vin cu vouchere de vacanță să vină în perioada de sezon intermediar, cel puțin.“
Deși au fost mai multe evenimente care au atras vizitatori, sezonul estival 2017 a fost „ciudat“, a spus secretar general al FPTR Dragoș Răducanu.
„A început foarte bine, prin vânzări mari pentru că a prins gust turistul român să cumpere vacanțe cu prețuri mai mici prin sistemul Early Booking. După care, în clipa în care au intervenit creșterile normale de preț datorită intrării în sezon, s-a constatat o scădere care s-a suprapus peste vremea nefavorabilă, ceea ce a dus la o scădere cu 20% față de anul trecut a numărului de turiști. Ulterior, activitatea și-a revenit în partea a doua a lunii august când, datorită tarifelor practicate și a modificării vârfului de sezon din punct de vedere climatologic, s-au recuperat pierderile din sfârșitul lunii iulie.“
Pentru anul viitor prețurile vor crește doar în vârful de sezon, unde mai permite piața, cu maximum 5% cât să țină pasul cu inflația, a mai precizat reprezentantul FPTR.
Pescuit in Delta Dunarii cu hotelul plutitor
Potrivit unui comunicat al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) cauzele pentru care litoralul nu s-a ridicat la așteptări au fost: vremea capricioasă, ofertele pentru destinații externe, vânzarea directă realizată de unii hotelieri de pe litoral, tarifele mai mari în medie cu 10% față de anul trecut au dus la scăderea numărului de turiști în stațiunile de pe litoral în sezonul 2017, vânzările înregistrate prin agențiile de turism fiind, în general, la nivelul de anul trecut.
Mamaia a fost, în continuare, în topul preferințelor românilor, urmată de Eforie, Venus, Jupiter și Neptun, alese în special de familiile cu copii. Sejurul mediu pe litoral a fost de 5,5 zile.
„Pe litoral a fost un sezon cu multe provocări, care a început fulminant, cu vânzări foarte mari pe pachetele de Înscrieri Timpurii, vânzări care s-au mai atenuat spre mijlocul verii, și din cauza vremii, care a fost capricioasă, și din cauza faptului că destinații externe precum Antalya au atras mai mulți români anul acesta”, a declarat Adrian Voican, prim-vicepreședinte Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.
Și valoarea sejururilor vândute pe vouchere de vacanță este sub așteptări, până la finalul lunii iulie fiind de numai 10,3 milioane de euro.
„Ne-am așteptat ca și angajații din sistemul public, 1,2 milioane de persoane, să primească vouchere de vacanță în acest an și piața să crească de la 10 milioane de euro, în 2016, la 380 de milioane de euro, după calculele noastre. Între timp, în cazul bugetarilor valoarea lor a fost stabilită la numai 1.450 de lei/persoană, iar rectificarea bugetară, în urma căreia și instituțiile publice să poată acorda vouchere de vacanță, s-a făcut la finalul verii“, a precizat Adrian Voican, prim-vicepreședinte ANAT.
Pentru prevenirea situațiilor de urgență, consolidarea climatului de securitate a cetățenilor care tranzitează stațiunile litoralului românesc și optimizarea misiunilor de răspuns, Departamentul pentru Situații de Urgență, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, a dispus o serie de măsuri care să asigure gestionarea eficientă a diverselor tipuri de risc, în concordanță cu prevederile concepției de acțiune aprobată la nivelul MAI. Acestea vizează acoperirea palierelor preventiv şi de intervenţie, prin suplimentarea personalului și tehnicii existentă la nivelul județului Constanţa, cu efective și mijloace specifice din mai multe județe ale țării care să optimizeze misiunile pompierilor salvatorilor.
Astfel, pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă, în perioada următoare inspectori de prevenire vor participa alături de specialiștii constănțeni la acțiuni de promovare a mesajului informativ-educativ în rândul turiștilor, precum şi la activităţi de îndrumare, instruire şi control pe linia respectării măsurilor de apărare şi stingere a incendiilor.
Totodată, prin dislocarea personalului operativ din 14 județe, peste de 400 de pompieri vor fi la datorie, zilnic, în staţiunile de pe litoral, pentru ca românii să aibă o vacanță fără evenimente care să le pună viața în pericol. Tehnica specifică de intervenție (ambarcațiuni, ambulanțe SMURD, autospeciale de stingere a incendiilor, șenilate) va susține misiunile orientate spre siguranța celor care aleg să-și petreacă timpul liber pe litoral.
O atenție deosebită a fost acordată și eficientizării misiunilor de răspuns la situații ce pot apărea pe A2 si A4, astfel că în fiecare weekend, mai multe echipaje vor asigura intervenţiile (inclusiv cele medicale de urgenţă) pe tronsoane prestabilite, cu personal și tehnică din județele Călărași, Constanţa, Ialomiţa şi Bucureşti-Ilfov.
De asemenea, în zonele intens circulate din municipiul Constanța, inspectoratul judeţean va înființat 15 puncte de lucru temporare, față de cele 9 existente anul trecut.
Gradul de siguranță a constănțenilor și a celor care aleg să-și petreacă vacanța pe litoral va fi consolidat prin suplimentarea celor 10 subunități de intervenție județene, cu personal și tehnică specifică care vor încadra 6 puncte de prim-ajutor, 8 puncte de lucru pentru stingerea incendiilor și un punct de lucru pentru salvarea din mediul acvatic. De asemenea, la intrările principale din municipiul Constanța (Valul lui Traian, Ovidiu și Agigea) vor fi disponibile, pentru intervenția imediată, autospeciale de stingere prevăzute cu module de descarcerare.
Se fac primii paşi pentru Drumul Expres din Sudul litoralului, cunoscut şi sub numele de Varianta Techirghiol.
Compania de Drumuri a scos, ieri, la licitaţie un contract de două milioane de euro, pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Şoseaua, cu o lungime de 22 km şi un cost estimat la aproximativ 50 de milioane de euro, va ocoli localităţile Agigea şi Eforie, unde traficul este supraaglomerat vara.
Proiectul va fi realizat de Compania de Drumuri, în regie proprie, prin Regionala Constanţa.
24 de luni de la semnarea contractului este termenul pentru finalizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru acest drum Expres.
FOTO/VIDEO – Staţiunile de pe litoral, cu plusuri şi minusuri
Publicat de ,
20 iunie 2016, 17:39
Minivacanţa de Rusalii, adică week-endul prelungit cu încă o zi a reprezentat pentru litoral prima ocazie pe anul acesta când s-a înregistrat un grad de ocupare de 70-80% în unele hoteluri.
Ba chiar, unele unităţi de cazare cu facilităţi balneare şi de spa au fost ocupate sută la sută. În topul staţiunilor se află Mamaia cu cei mai mulţi turişti, ne-a spus Nicolae Bucovală, preşedintele Patronatului Hotelierilor din zonă.
Dar şi staţiunile din sudul litoralului încep să fie căutate de turişti. Un grad bun de ocupare l-au avut hotelurile din Eforie, Costineşti, Jupiter, Neptun şi Venus. Totuşi, staţiunile-satelit ale Mangaliei rămân oaza de linişte pe care o preferă turiştii cărora nu le place tumultul zilelor şi serilor de vară agitate de la mare. Iar şezlongurile sunt la jumătate de preţ în comparaţie cu Mamaia.
Aici se simte nevoia investiţiilor, pentru ca unităţile de cazare să se ridice la standardele dorite de turişti. Spre exemplu, pe plaja dintre Venus şi Saturn nu lipsesc algele şi scoicile aduse la mal de valuri, dar găsim şi locuri de joacă năpădite de bălării.
În Mamaia şi Vama Veche, rezervările au fost făcute din timp, iar minivacanţa de Rusalii a beneficiat de o ofertă specială cu reduceri ca cele practicate în programele de rezervare de tip early-booking.
Turiştii cu care am stat de vorbă se arată mulţumiţi de cum arată staţiunile în general, dat fiind că sezonul abia a început. Marea surpriză a cestui an a constituit-o lărgirea plajelor, lucru apreciat pozitiv de toţi turiştii.
Serviciile oferite de hoteluri şi restaurante au fost apreciate, la fel şi raportul preţ-calitate. Reproşurile turiştilor, mai ales pe zona de sud a litoralului, se referă la drumurile neasfaltate după ce au fost acoperite şanţurile pentru conductele de gaze şi murdăria de pe plajă.
Tinerii din ziua de azi susțin, fără îndoială, că nu prea aveai ce face la mare în vremurile acelea, comparând cu ce au ei acum la dispoziţie, însă cei care le-au apucat i-ar contrazice.
În anii ’60-’70, România avea un litoral de invidiat, care rivaliza cu cele mai importante destinaţii de acest gen din Europa şi chiar din lume.
Distracţia pe litoral a început să fie ţinută mai din scurt după anii ‘80, când Nicolae Ceauşescu a decis ca localurile să fie închise la ora la 22:00.
De asemenea, stațiunile din sudul litoralului erau foarte apreciate.
”Cele şase staţiuni înşirate de-a lungul unui ţărm dantelat, pe o distanţă de 8 km, între Lacul Tatlageac şi Mangalia, au fost amenajate în perioada 1965-1973, formând un ansamblu cunoscut sub numele de Mangalia-Nord:
Neptun şi Olimp sunt cele mai elegante şi mai luxoase staţiuni din sudul litoralului românesc. Staţiunea Neptun a fost inaugurată în 1967, în zona unde se afla pădurea şi mlaştina Comorova. Staţiunea Olimp este considerată cartierul nordic al staţiunii Neptun. Construcţia staţiunii a fost finalizată în 1972.
Jupiter intră în circuitul turistic în iulie 1968, când sunt date în folosinţă primele hoteluri împreună cu primele căsuţe ale Satului de vacanţă ,,Zodiac”.
Cap Aurora este cea mai mică staţiune din salba de staţiuni Mangalia-Nord, fiind inaugurată la 1 iulie 1973.
Staţiunea Venus, cu numele inspirat de zeiţa frumuseţii, a fost inaugurată în 1972.
Saturn este cea mai sudică staţiune sezonieră a litoralului, aflată în prelungirea oraşului Mangalia. Este intrată în circuitul turistic din vara anului 1971.
Mangalia este o staţiune balneoclimaterică permanentă. Oraşul a fost întemeiat la începutul secolului VI î.Hr. sub numele de Callatis, de către coloniştii greci veniţi din Heracleea Pontica, pe locul unei aşezări autohtone mai vechi, Cerbatis. Sub denumirea de Mangalia (Pangalia), localitatea este menţionată în secolul al XII-lea într-o hartă realizată la Pisa. Ca staţiune se dezvoltă după al doilea război mondial, dar mai ales odată cu construirea salbei de staţiuni de pe litoralul românesc. Este cea mai sudică staţiune, situată la 44 km de Constanţa, la aceeaşi latitudine ca oraşul francez Nisa.” – sursa aici
Trafic îngreunat pe DN39, pe sensul către Mangalia şi mulţi nervi la volan.
Potrivit Centrului Info Trafic Constanţa, la această oră (11.00) se circulă bară la bară între cele două Eforii, pe sensul de mers către sudul litoralului.
Nervii şoferilor sunt puşi la încercare de cozile formate.
Poliţia recomandă conducătorilor auto să respecte regimul legal de viteză şi să păstreze distanţa de siguranţă în mers.
În situaţia în care coloanele de maşini încetinesc sau opresc brusc, li se recomandă, celor care le încheie, să pună în funcţiune luminile de avarie, pentru a-i atenţiona pe cei ce se apropie din spate să frâneze în timp util.
Publicat de Daniel Țăndăreanu,
10 iulie 2015, 22:00 / actualizat: 29 septembrie 2015, 20:58
Tinerii din ziua de azi susțin, fără îndoială, că nu prea aveai ce face la mare în vremurile acelea, comparând cu ce au ei acum la dispoziţie, însă cei care le-au apucat i-ar contrazice.
În anii ’60-’70, România avea un litoral de invidiat, care rivaliza cu cele mai importante destinaţii de acest gen din Europa şi chiar din lume.
Distracţia pe litoral a început să fie ţinută mai din scurt după anii ‘80, când Nicolae Ceauşescu a decis ca localurile să fie închise la ora la 22:00.
De asemenea, stațiunile din sudul litoralului erau foarte apreciate.
Reducerea la jumătate a impozitului pe clădiri în toate staţiunile turistice şi o nouă lege pentru încadrarea în muncă a studenţilor, care vor să lucreze vara pe litoral, sunt principalele solicitări ale hotelierilor.
Ei s-au întâlnit sâmbătă seara, la Năvodari, cu ministrul Economiei, Mihai Tudose şi cu ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici.
Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, este de părere că guvernul a făcut un lucru bun pentru turismul românesc prin introducerea voucherelor de vacanţă, dar hotelierii trebuie să scape de controalele zilnice şi de acuzaţiile de evaziune fiscală.
În plus, s-a propus înfiinţarea unei agenţii care să sprijine orice investiţie ce depăşeşte un milion de euro.
Publicat de Daniel Țăndăreanu,
25 martie 2015, 21:30 / actualizat: 26 martie 2015, 8:33
Tnerii din ziua de azi susțin, fără îndoială, că nu prea aveai ce face la mare în vremurile acelea, comparând cu ce au ei acum la dispoziţie, însă cei care le-au apucat i-ar contrazice.
În anii ’60-’70, România avea un litoral de invidiat, care rivaliza cu cele mai importante destinaţii de acest gen din Europa şi chiar din lume.
Distracţia pe litoral a început să fie ţinută mai din scurt după anii ‘80, când Nicolae Ceauşescu a decis ca localurile să fie închise la ora la 22:00.
De asemenea, stațiunile din sudul litoralului erau foarte apreciate.
”Cele şase staţiuni înşirate de-a lungul unui ţărm dantelat, pe o distanţă de 8 km, între Lacul Tatlageac şi Mangalia, au fost amenajate în perioada 1965-1973, formând un ansamblu cunoscut sub numele de Mangalia-Nord:
Neptun şi Olimp sunt cele mai elegante şi mai luxoase staţiuni din sudul litoralului românesc. Staţiunea Neptun a fost inaugurată în 1967, în zona unde se afla pădurea şi mlaştina Comorova. Staţiunea Olimp este considerată cartierul nordic al staţiunii Neptun. Construcţia staţiunii a fost finalizată în 1972.
Jupiter intră în circuitul turistic în iulie 1968, când sunt date în folosinţă primele hoteluri împreună cu primele căsuţe ale Satului de vacanţă ,,Zodiac”.
Cap Aurora este cea mai mică staţiune din salba de staţiuni Mangalia-Nord, fiind inaugurată la 1 iulie 1973.
Staţiunea Venus, cu numele inspirat de zeiţa frumuseţii, a fost inaugurată în 1972.
Saturn este cea mai sudică staţiune sezonieră a litoralului, aflată în prelungirea oraşului Mangalia. Este intrată în circuitul turistic din vara anului 1971.
Mangalia este o staţiune balneoclimaterică permanentă. Oraşul a fost întemeiat la începutul secolului VI î.Hr. sub numele de Callatis, de către coloniştii greci veniţi din Heracleea Pontica, pe locul unei aşezări autohtone mai vechi, Cerbatis. Sub denumirea de Mangalia (Pangalia), localitatea este menţionată în secolul al XII-lea într-o hartă realizată la Pisa. Ca staţiune se dezvoltă după al doilea război mondial, dar mai ales odată cu construirea salbei de staţiuni de pe litoralul românesc. Este cea mai sudică staţiune, situată la 44 km de Constanţa, la aceeaşi latitudine ca oraşul francez Nisa.” – sursa aici
Stațiunea Mamaia va fi și în acest an alegerea numărul unu a turiștilor care vor veni pe litoral de 1 Mai, a anunțat Aurelian Marin, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism la prima conferință de presă susținută în această calitate.
Acesta a spus că, după Mamaia, turiştii se vor îndrepta, în principal, spre Vama Veche și, apoi, Costinești.
Spre deosebire de alți ani, au fost făcute rezervări și pentru sudul litoralului, a mai declarat Aurelian Marin.