Astăzi este BLUE MONDAY – cea mai deprimantă zi a anului!
Publicat de Adina Sîrbu, 19 ianuarie 2015, 06:26
A treia zi de luni din ianuarie este considerată cea mai deprimantă a anului, când oamenii manifestă o stare de tristeţe, sunt inactivi şi consumă de multe ori carbohidraţi sau ciocolată în exces
Teoria Blue Monday a apărut în 2005. Data a fost calculată de psihologul britanic Cliff Arnall, care a creat chiar şi o formulă matematică pentru a calcula cele mai dificile zile ale anului.
Pentru Blue Monday a luat în calcul: vremea, datoriile, salariul, facturile la utilităţi sau nivelul motivaţional şi faptul că, în geneal, ianuarie este o lună deprimantă pentru mulţi.
Totuşi, optimiştii se ţin tari şi le urează deprimaţilor Blue Monday fericit!
În plus, peste doar două zile, avem şansa să ne înveselim cu o îmbrăţişare!
Îmbrăţişările pot ţine locul cuvintelor şi exprimă tăria şi generozitatea sentimentelor, nevoia de apropiere, de solidaritate sau compasiune.
Sărbătoarea îmbrăţişărilor, instituită în anul 1986 de pastorul american Kevin Zaborney, a fost plasată în perioada dintre Crăciun şi Sfântul Valentin, când oamenii tind să-şi piardă buna stare de spirit.
Sărbătoarea a devenit rapid populară şi s-a răspândit în toată lumea, mai ales că beneficiile acestui simplu gest au fost mereu dovedite: o îmbrăţişare de doar 20 de secunde acţionează ca un bun tonic, ridică nivelul oxytocinei, hormonul răspunzător de starea de bine, şi scade nivelul cortizolului, hormonul stresului.
Copiii care sunt ţinuţi în braţe sau îmbrăţişaţi plâng mai puţin şi sunt mai liniştiţi pentru că se simt în siguranţă, iar adulţilor îmbrăţişarea le ameliorează depresia, le scade stresul, le reduce tensiunea arterială şi le protejează inima.
Mişcarea numită Free Hugs, menită să înveselească viaţă oamenilor oferindu-le străinilor o îmbrăţişare, a fost iniţiată în 2004 de australianul Juan Mann şi a devenit cunoscută internaţional datorită clipului “All the same”, postat pe YouTube, a cărui coloana sonoră a fost realizată de trupa Sick Puppies.
Australianul a decis să înceapă campania în urma morţii mamei sale, deoarece credea că oricine are nevoie de o îmbrăţişare, iar de la postarea clipului şi până astăzi au avut loc peste 3.000 de astfel de campanii în mai mult de 60 de ţări.