(AUDIO) Clauzele abuzive ale băncilor şi serviciile de electricitate, în topul reclamaţiilor la O.P.C. Constanţa
Publicat de Cristina Ghelasie, 15 martie 2015, 08:36
De Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, aflăm că cei mai mulţi constănţeni se plâng de clauzele abuzive ale contractelor cu băncile, de serviciile de electricitate, cablu TV şi telefonie mobilă.
Un constănţean a fost deconectat de la energia electrică pentru neplată şi cu toate că a plătit imediat, el a trebuit să aştepte trei zile pentru reconectare, pentru că reprezentanţii ENEL au spus că este weekend, iar de reconectare se ocupă o altă firmă.
Şi serviciile financiare sunt în topul nemulţumirilor constănţenilor, cu 240 de reclamaţii numai anul trecut.
Principalele aspecte reclamate de către consumatori au fost majorarea comisioanelor prevăzute în contractele iniţiale încheiate cu banca şi ale dobânzilor din contractele de credit.
Dreptul consumatorilor la produse şi servicii de calitate este esenţial – spune preşedintele Autorităţii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Marius Dunca. Care sunt noutăţile din legislaţie am aflat de la preşedintele ANPC:
Ziua Mondială a Protecţiei Consumatorilor a fost stabilită, în 1985, printr-o rezoluţie a Adunării Generale a ONU, iar în România ea este marcată din 1991.
Tema din acest an, propusă de Organizaţia Internatională a Uniunilor de Consumatori, este Dreptul la hrană sănătoasă.