Românii, mai mult comozi decât chibzuiţi
Publicat de valentin.lungeanu, 6 noiembrie 2014, 22:44
Alimentele produse sub marca proprie a magazinelor sunt mai ieftine cu 20% faţă de restul produselor. În aceste condiţii, românii urmează exemplul nemţilor sau austriecilor, care au învăţat că nu e nicio ruşine să fii chibzuit. 14% dintre alimentele pe care românii le pun în coş sunt produse marcă proprie. În topul achiziţiilor produselor alimentare la preţuri promoţionale se află laptele, conservele şi dulciurile.
Chiar dacă magazinele din România au vânzări de două miliarde de euro pe an la produse marca proprie, sunt încă departe de Germania sau Austria. Şi asta pentru că românii preferă încă să facă piaţa la magazinul din cartier, în schimb ce nemţii sunt dispuşi să bată kilometri întregi pentru a ajunge la magazinul cu reduceri.
În România, magazinele care fac mereu reduceri de preţ au doar 14% din piaţă, faţă de o treime în Occident.