CONSTANȚA, TULCEA: A scăzut numărul reclamațiilor privind practicile abuzive ale băncilor
Publicat de Arantxa Catană, 15 februarie 2017, 17:24
În județul Constanța a scăzut cu un sfert numărul reclamațiilor în care sunt incriminate practici abuzive ale instituțiilor de credit.
În anul 2015 s-a înregistrat un număr total de 320 sesizări și reclamații privind serviciile și produsele financiare, iar în 2016 s-a înregistrat o scădere a acestora cu 24%.
În privința reclamațiilor formulate împotriva clauzelor abuzive procentul acestora a scazut cu aproximativ 25%, ne-a spus, în exclusivitate pentru Radio Constanța, purtătorul de cuvânt al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Rodica Mocanu.
De asemenea, în anul 2016 s-a înregistrat un număr de 244 de sesizări și reclamații pe segmentul servicii și produse financiare.
Referitor la relația cu instituțiile financiare, constănțenii reclamă în general: majorarea comisioanelor prevăzute în contractele inițiale încheiate cu banca; majorări abuzive ale dobânzilor prevazute în contractele de credit; clauze abuzive în contractele de credit; nerespectarea clauzelor contractuale; reținerea comisioanelor neprevazute în contracte.
Și în județul Tulcea, a scăzut numărul de petiții privind contractele încheiate între instituțiile de credit bancare și nebancare și consumatori, înregistrate la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Tulcea și care au fost prezumate că pot conține clauze abuzive: 16 în anul 2015 și 10 în anul 2016, a precizat, într-un document oficial, Marta Dumitru, comisar șef al CJPC Tulcea, la solicitarea Radio Constanța.
Anul trecut la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Tulcea s-au înregistrat 23 petiții privind instituțiile de credit bancare și nebancare.
Aspectele reclamate de tulceni în relația cu instituțiile de credit se referă la comisioane nejustificate sau ilegale prevăzute în contracte; comisioane abuzive; majorarea în mod abuziv a dobânzii; rambursare anticipată mai mare; calculul incorect al sumei datorate în urma rambursării.