Constanța este reprezentată la Congresul Național al Istoricilor Români, organizat în aceste zile de reprezentanții Universității „Al.I. Cuza“ din Iași.
Directorul Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța, Sorin Marcel Colesniuc, istoriograful Lavinia Dumitrașcu, Dr. Delia Roxana Cornea și istoricii Valentin Ciorbea și Stoica Lascu vor susține lucrări științifice împreună cu cei mai buni istorici ai țării.
Dintre temele abordate de specialiștii constănțeni amintim: Cercetări arheologice şi preocupări muzeistice privind prezervarea vestigiilor anticului Callatis în prima jumătate a secolului XX, Ziarele editate de către aromâni în Epoca Modernă, Contextul internaţional şi cadrul juridic al aşezării românilor din Pind şi Macedonia în Dobrogea (1913-1940), Români balcanici din Dobrogea: familia Valaori, Rolul generalului adjutant Paul Teodorescu (1888-1981) la dezvoltarea conlucrării Armatei cu Biserica Ortodoxă, precum si Prospecţiuni istoriografice privind începuturile muzeografiei dobrogene de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea.
Astăzi este prima zi de muncă pentru cercetătorul Sorin Marcel Colesniuc, în noua sa funcție de director al Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța. Acesta a câștigat, cu nota finală de 8,86, concursul pentru ocuparea postului de manager, organizat de Consiliul Județean Constanța.
Cercetătorul științific dr. Sorin Marcel Colesniuc, fost director al Muzeului „Callatis“ din Mangalia i-a avut concurenți pe Traian Cliante, Delia Roxana Cornea, Constantin-Aurel Mototolea și Marian Zidaru.
Sorin Marcel Colesniuc a absolvit Facultatea de Istorie a Universității „Ovidius” Constanța, apoi a obținut titlul de doctor în istorie la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu. Are de asemnea și o diploma de masterat în Științe Politice, la SNSPA București – specializarea „Securitate și Diplomație”.
Publicat de Bogdan Comșa,
18 septembrie 2015, 16:50
Lansare de carte la conferinţa de închidere a proiectului Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Cernavodă.
Odată cu crearea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Cernavodă, s-a scris şi o nouă istorie a oraşului de la malul Canalului Dunăre – Marea Neagră.
Volumul este semnat de către jurnalistul Adrian Cârlescu şi dr. Marcel Sorin Colesniuc (directorul Muzeului de Istorie Mangalia), la iniţiativa Administraţiei Locale Cernavodă.
Lucrarea de cercetare a fost realizată cu scopul de a promova istoria oraşului şi a obiectivelor turistice din zonă şi va fi lansată sâmbătă 19 septembrie, în cadrul conferinţei de închidere a proiectului Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Cernavodă.
Cei care vor participa la eveniment vor beneficia de o parte de istorie a oraşului, primind un volum proaspăt sosit din tipografie.
Evenimentul va fi organizat la sala de spectacole a Casei de Cultură Cernavodă, cu prilejul finalizării proiectului, iniţiat în septembrie 2014.
Obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea potenţialului turistic românesc, cu precădere al potenţialului turistic din zona Cernavodă, în ţară şi în străinătate, prin crearea unui Centru Naţional de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) în oraşul Cernavodă, în scopul creşterii numărului turiştilor.
Misiunea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică este de a prezenta toate ofertele turistice şi atracţiile turistice locale, regionale şi naţionale în scopul creşterii numărului turiştilor în localitate, în regiune, dar şi în ţară.
Valoarea totală a investiţiei este de 511.032 de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 490.306 de lei, distribuită după cum urmează:
443.089 de lei reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională;
37.410 de lei reprezintă finanţarea nerambursabilă din Bugetul Naţional;
9.806 de lei reprezintă co-finanţarea eligibilă a Unităţii Administrativ-Teritoriale Cernavodă.
Valoarea totală neeligibilă este de 20.726 de lei şi reprezintă TVA-ul aferent cheltuielilor eligibile şi cheltuielile neeligibile suportate de Unitatea Administrativ-Teritorială Cernavodă.
Beneficiarii direcţi ai proiectului/grupul ţintă:
• turiştii români şi străini,
• vizitatori temporari ai zonei Cernavodă.
Beneficiari indirecţi ai proiectului:
• Mediul de afaceri din industria turismului din zona Cernavodă: agenţii de turism, unităţi de primire turistică, de alimentaţie publică, precum şi sectoarele conexe turismului.
• Comunitatea locală, din care autoritatea publică locală care va beneficia, pe termen lung, de rezultatele proiectului, prin sporirea fluxurilor de turişti, persoanele şomere, dar şi persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, prin crearea a 2 locuri permanente de muncă în perioada operaţională a proiectului.
Pentru a afla mai multe informaţii despre potentialul touristic al Oraşului Cernavodă, vizitaţi site-ul www.cernavoda-turistica.ro