Polițiștii constănțeni din cadrul Serviciului de Investigare a Infracționalității de Mediu au prins, în flagrant, astăzi, un bărbat în timp ce manipula articole pirotehnice în curtea unui imobil din localitatea Negureni.
La aceeași dată, sub supravegherea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia, polițiștii au pus în executare două mandate de percheziție domiciliară, într-un dosar penal având ca obiect săvârșirea infracțiunilor de efectuarea de operațiuni cu articole pirotehnice fără drept și comercializarea de articole pirotehnice destinate a fi utilizate numai de pirotehnicieni.
În urma percheziţiilor domiciliare, polițiștii au descoperit și ridicat, în vederea continuării cercetărilor, 100 de kilograme de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4 și P1, în valoare totală de aproximativ 7.000 de lei.
La activități au participat și polițiști din cadrul Secției 1 Rurală Poliție Băneasa.
Psihologul Iuliana Fűlaș (foto) consideră că întreg curentul de opinie conform căruia tragedia de la Club Colectiv din București s-a întâmplat din cauza muzicii rock, a Halloween-ului, a numărului 666, a titlului piesei sau a numelui trupei este fals, ba chiar poate să manipuleze un grup mare de oameni, într-un context în care gradul de emoție este unul ridicat.
În același timp, psihologul afirmă că, pe fond de vulnerabilitate, cauzată de o dramă, creierul nostru nu mai funcționează la parametri normali, emoțiile negative blochează buna lui funcționare, iar în acest context, oamenii au tendința să facă unele legături, de multe ori paranormale pe care, în condiții normale, nu le fac.
“S-a propagat foarte puternic, în social media sau chiar în mass-media, ideea conform căreia Dumnezeu i-a pedepsit pe cei din Club Colectiv, din cauză că ascultau muzică, pe care unii o numesc macabră sau diavolească.
Din punct de vedere psihologic, o tragedie reconfigurează mecanismele de funcționare ale creierului, care nu mai functioneaza normal și nu reușește să proceseze trauma, suntem afectați cognitiv, emoțional, comportamental, relațional sau fizic.
Mânați de emoții negative, căutăm vinovați sau construim legături false între fapte, obiecte, comportamente sau oameni. Tragedia se putea întâmpla și la un concert de muzică simfonică sau în timpul unei slujbe în biserică. Să ne aducem aminte de incendiul de la Biserica “Sfântul Dumitru”, chiar în ziua de Paște, în acest an”, declară psihologul Iuliana Fűlaș.
Mai mult decât atât, specialistul spune că o tragedie de o asemenea magnitudine naște sentimente puternice, iar durerea excesivă poate cauza leziuni la nivelul creierului, deoarece mintea umană nu se poate adapta la valul puternic de emoție negativă.
În cazul de față, nu doar cei implicați direct și cei implicați indirect (părinții, rudele, prietenii acestora etc.) sunt traumatizați, ci și publicul larg care urmărește informații despre tragedie, de la fața locului sau prin intermediul televizorului și a Social Media.
“Imaginile cu un puternic impact emoțional ne pot afecta profund, deoarece natura umană este una empatică, își identifică emoțiile cu ale celor direct sau indirect implicați.
Trăiesc împreună cu victimele sau familiile victimelor durerea puternică. Rețeaua Facebook a abundat, în aceste zile, de imagini marcante, neblurate, chiar foarte explicite.
Fiecare dintre noi am avut, la un moment dat, o pierdere subită a unei persoane dragi de la care nu ne-am luat la revedere sau nu i-am spus cât o iubim. Orice știre sau imagine traumantizantă, puternic mediatizată, nu face altceva decât să ne aducă aminte de acel eveniment trist din viața noastră și să fim empatici”, conchide psihologul Iuliana Fűlaș.
Mai mulţi locuitori din Londra „au renunţat pentru totdeauna la cel mai mare copil al lor” în schimbul accesului gratuit la interent într-o cafenea.
Această ofertă a făcut parte dintr-un studiu care urmărea să demonstreze că oamenii, care doresc un privilegiu, nu citesc condiţiile în care îl primesc, sau le citesc şi le acceptă fără să se gândească, lucru care poate fi periculos.
Astfel, într-o cafenea din centrul Londrei clienţilor li s-a spus că s-au schimbat condiţiile de utilizare gratuită a internetului şi şase dintre ei au acceptat imediat „noile condiţii”, deşi unele erau complet absurde, cum ar fi „renunţarea în favoarea cafenelei la copilul cel mai mare, pentru totdeauna”. În doar 30 de minute de la introducerea „condiţiilor noi”, la internetul din cafenea s-au conectat încă 250 de utilizatori, deşi au fost avertizaţi în mod vizibil că legătura wireless folosită este virusată.
Raportul experimentului făcut de compania F-secure s-a dovedeşte o problemă reală a lumii actuale: foarte dependentă de tehnologie, opinia publică nu este conştientă de puterea acesteia de a manipula şi de a interveni în viaţa privată a fiecăruia”.