Ce spun comercianții și clienții despre noua lege a bonurilor fiscale?
Publicat de Carmen Secuiu, 27 februarie 2015, 12:40
Începând cu 1 martie, toţi comercianţii vor fi obligaţi să afişeze lângă casa de marcat un anunţ de atenţionare a clienţilor prin care să-i informeze că, în cazul în care nu primesc bon fiscal, pot să păstreze produsul cumpărat fără să-l plătească.
Acest lucru va fi posibil că urmare a Ordinului MFP nr. 159/2015, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 131 din 20 februarie 2015.
“Dacă nu primiţi bonul fiscal, aveţi obligaţia să-l solicitaţi. În cazul unui refuz, aveţi dreptul de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia. Solicitaţi şi păstraţi bonurile fiscale pentru a putea participa la extragerile lunare şi ocazionale ale loteriei bonurilor fiscale”, se precizează în modelul de anunţ publicat de Ministerul Finanţelor, pe care comercianţii vor fi obligaţi să-l afişeze lângă casa de marcat.
În plus, anunţul cuprinde şi numărul de telefon Telverde 0800.800.085 al Ministerului Finanţelor, pe care consumatorii îl pot apela gratuit pentru a semnala situaţiile în care magazinele nu emit bonuri fiscale. În cazul în care, comercianţii nu vor respectă legislaţia în vigoare vor fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 2.000 şi 4.000 de lei.
carmensecuiu@radioconstanta.ro