IKEA prospectează piața constănțeană pentru un nou magazin
Publicat de Adrian Băncilă, 25 octombrie 2017, 15:55 / actualizat: 25 octombrie 2017, 17:39
Se deschid investiții noi în Constanța, iar altele sunt în așteptare sau în prospecțiuni. Din păcate, mai toate inaugurările se bazează pe consum.
Recent, specialiști reprezentând brandului IKEA au idendificat trei posibile zone pentru un nou magazin. Politica retailerului suedez este de a nu avea două magazine la o raza mai mică de 200 de km, dar, încorsetați de concurență, compania s-a orientat către noi zone. În Constanța au fost identificate trei noi posibile zone pentru amplasarea unui magazin: nordul municipiului Constanța – ieșirea spre Ovidiu, în sud – ieșirea spre Eforie sau la ieșirea spre Valu lui Traian.
O altă investiție anunțată a unui retailer cu profil similar este cea a KIKA, care va deschide un magazin în zona de nord a orașului, lângă Carrefour.
De asemenea, Mobexpert pregătește deschiderea unui nou showroom, care urmează să fie contruit pe bulevardul Aurel Vlaicu.
Problema este că toate aceste investiții vin pe tendința consumului și nu a producției. Economia României a înregistrat o creştere economică record – cea mai mare din toată Europa: aproape 6% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă specialiştii atrag atenţia că această creştere se bazează din nou pe prea mult pe consum.
Chiar dacă sunt orientate pe consum, toate aceste noi investiții creează locuri de muncă pentru localnici și ajută la diversificarea ofertei de produse.
Un material realizat de Monica Cruceanu Comșa
Redactor online Adrian Băncilă