Companiile şi instituţiile din România folosesc, în paralel, internetul fix şi cel mobil
Publicat de , 24 septembrie 2015, 12:29
Rezultatele a două studii de piaţă comandate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru identificarea comportamentului de consum a internetului fix, respectiv a internetului mobil, în societăţile comerciale şi instituţiile publice din România arată că în 77% dintre companiile care utilizează internet fix se utilizează şi internet mobil, precum şi că în 91% dintre companiile care utilizează internet mobil se utilizează şi internet fix.
Persoanele juridice folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) şi tranzacţii bancare (79%), mai arată studiul citat de ANCOM. Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt disponibilitatea serviciului de relaţii cu clienţii şi timpul de interventie în caz de urgenţe (84% dintre respondenţi considerând că acesta este foarte important sau destul de important, procentul ajungând chiar la 94% în cazul companiilor cu peste 50 de angajaţi), fiind urmat de preţul abonamentului (82%), de viteza maximă de transfer (77%) şi de posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care să conţină şi internet fix (77%).
O companie deţine în medie 10 dispozitive de pe care poate fi accesat internetul fix, însă doar 8 dintre acestea sunt și conectate. Cele mai multe companii accesează internetul fix de pe calculator/desktop (85%), laptop/notebook (75%) și tabletă (34%).
Studiul privind utilizarea internetului mobil în rândul persoanelor juridice arată că 92% dintre companiile ce utilizează internet mobil îl folosesc printr-un telefon/smartphone cu abonament de telefonie, 6% printr-un telefon/smartphone cu cartelă preplătită, iar 36% utilizează tablete sau stick-uri USB pentru calculator/laptop.
Internetul mobil este folosit zilnic sau aproape zilnic de 88% dintre angajați, în numai 4% dintre companii acesta fiind utilizat cel mult de 2-3 ori pe lună. Angajații din firmele mici, din domeniul comercial sau instituțiile publice sunt cei care, într-o pondere mai mare, sunt utilizatori sporadici de internet mobil, dar chiar și în cazul lor ponderea de utilizare zilnică nu scade sub 76%. Accesul la internet mobil se face în special pentru e-mail, browsing şi transfer de fişiere, indiferent de modalitatea de conectare utilizată.