LONDRA: Noi probleme pentru zborurile British Airways
Publicat de , 29 mai 2017, 12:07 / actualizat: 31 mai 2017, 9:59
Compania British Airways a anunțat luni noi perturbări ale zborurilor sale de plecare de pe aeroportul londonez Heathrow, perturbări ce se înregistrează a treia zi consecutiv ca urmare a unei defecțiuni majore la sistemul informatic, informează AFP, citată de Agerpres.
La 08:45 (07:45 GMT), mai multe zboruri au avut întârzieri, însă niciunul nu a fost anulat dintre cele 60 de zboruri prevăzute de companie de la începutul zilei pe aeroportul Heathrow, conform unei evidențe efectuate de AFP.
„O mare proporție de zboruri naționale” ar urma să fie asigurată, a anunțat companie într-un comunicat. Ea le cere clienților săi să verifice „înainte de a se duce la aeroport” dacă plecarea avionului lor este menținută, pentru a evita repetarea scenelor de haos care au marcat ziua de duminică.
British Airways a anunțat de asemenea că „intenționează să asigure integralitatea zborurilor internaționale” de pe Heathrow, principalul său hub.
La Gatwick, un alt mare aeroport londonez pe care operează campania, BA afirmă că a menținut „totalitatea programului” de zboruri, fără perturbări.
Începând de sâmbătă, problemele de alimentare cu energie electrică au cauzat, potrivit directorul general Alex Cruz, o vastă pană de curent la sistemele informatice ale companiei, provocând anulări și întârzieri pentru o serie de zboruri.
În timp ce BA se apropie de o „capacitate operațională totală” a sistemului său informatic, alte perturbări ar putea avea loc în afara Marii Britanii, aparatele și echipajele nefiind toate poziționate în locurile prevăzute în rețeaua sa pe plan mondial.
Totuși, compania este departe de haosul cunoscut sâmbătă și duminică, atunci când mii de pasageri nu au putut să se îmbarce, înghesuindu-se pe holurile aeroporturilor londoneze în căutarea de informații.
Pana de curent, survenită în plin weekend prelungit, ar putea costa scump compania, unele studii avansând cifre de până la 100 milioane de lire sterline (115 milioane de euro).
British Airways a anunțat că va analiza cererile pentru restituirea cheltuielilor ale clienților săi care nu au putut călători și că o „politică de rambursare mai suplă” a fost pusă în aplicare.
Sursa – AGERPRES