Legea vă permite ORICÂND să schimbați furnizorul de electricitate
Publicat de Arantxa Catană, 2 februarie 2018, 16:46
Dacă furnizorul de energie electrică vă spune că nu puteți renunța la contract până nu se încheie, să știți că nu are dreptate. Legea vă permite oricând să vă puteți schimba furnizorul de electricitate, doar cu o notificare cu cel puțin 21 de zile înainte. Însă există posibilitatea să fie anumite clauze penalizatoare dacă plecați înainte de încheierea contractului, avertizează Silvia Vlăsceanu, directorul Federației Patronale a Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie.
„Clientul trebuie să știe că poate să nu fie de acord cu toate clauzele pe care încearcă să i le impună un furnizor. Inclusiv această obligație de a nu schimba furnizorul timp de un an. Chiar dacă îi trece în contract, prevederea legii primează. Dar, atenție! S-ar putea să aibă niște clauze penalizatoare. Aici trebuie să fie foarte atent ca nu cumva în contract să fie puse niște clauze prin care furnizorul să-și fi luat totuși niște măsuri de siguranță că nu rămâne cu o pagubă, de exemplu, cu o factură neplătită“, a precizat Silvia Vlăsceanu.
Schimbarea furnizorului presupune doar modificarea celui care vă emite factura. Deci puteți alege pe oricare dintre cei peste 100 de furnizori, indiferent dacă sunt sau nu din zona Dobrogei.
„Furnizorul cumpără energie de pe bursă, dar o va transporta prin aceeași rețea de distribuție ca și până acum. Dacă avem domiciliul în Constanța nu înseamnă că dacă am schimbat furnizorul îmi va veni energia pe altă rețea. Rețeaua rămâne aceeași“, a mai explicat directorul Federației Patronale a Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie.
Silvia Vlăsceanu, directorul Federației Patronale a Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie sfătuiește consumatorii să compare noul contract cu un contract cadru pe care l-au avut până în prezent cu furnizorul clasic, să vadă dacă are mai multe avantaje. Prețul mai mic nu trebuie să primeze, pentru că sunt alte lucruri foarte importante cum ar fi:
„Dacă furnizorul are în zona lui centru de relații cu publicul. În momentul în care schimbi furnizorul tu nu mai poți să te duci cu o reclamație la furnizorul clasic. În general, lumea după ce schimbă și vrea să reclame, se duce tot acolo unde știa de ani de zile. Nu se mai poate. Apoi, modalitățile de plată a facturii: la bancă, la poștă. Apoi termenul maxim de plată a facturii. Poate un furnizor nu vrea la 30 de zile, va încerca să impună un termen mai mic de plată a facturii și să-i pună penalități mai mari dacă nu plătește factura în termenul stabilit prin contract. Când schimbăm furnizorul, atenție și la cum se angajează furnizorul să facă citirea contoarelor, la ce interval, cât de des este estimat. Dacă s-ar putea să vină lunar, ar fi foarte bine. Dacă are posibilitatea de a transmite el însuși indexul“, a adăugat directorul Federației Patronale a Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie, Silvia Vlăsceanu.
Din cei aproximativ 600.000 de consumatori înregistrați în județele Constanța și Tulcea, aproximativ 200.000 și-au schimbat contractele în noile condiții de piață liberalizată, însă este foarte posibil ca noile acte să fi fost întocmite cu același furnizor.
Redactor: Monica Cruceanu Comșa
Redactor online: Arantxa Corleanu