Podul suspendat peste Dunăre are un nou termen de dare în folosință
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 31 ianuarie 2023, 11:12
Podul dintre județele Brăila și Tulcea ar putea fi dat în circulație la primăvară, pe varianta Măcin, iar până la sfârșitul anului, și pe zona Jijila, a anunțat ministrul transporturilor.
Sorin Grindeanu a făcut mai multe precizări legate de stadiul lucrărilor, dar și al numeroaselor litigii pe care Compania de Drumuri le are cu constructorul, în contextul întârzierilor foarte mari. În prezent, sunt 25 de procese pe rol, pentru nerespectarea mai multor clauze din contract.
CNAIR a fost deja obligată în instanță să plătească aproximativ 6 milioane de euro despăgubiri către constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre, pentru că i-a pus la dispoziție un teren care nu era liber de sarcini și astfel s-au produs întârzieri, dar ministrul Sorin Grindeanu s-a arătat convins că această sumă va putea fi acoperită din despăgubirile pe care Compania de Drumuri le va obține la rândul său.
Lucrările de construcție a podului de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.
Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.
Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri.
Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018, iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.
Sursa – Rador / redactor online – Daniel Țăndăreanu