Dunărea a scăzut – operatorii portuari au probleme
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 3 februarie 2015, 14:23
În 2014, pe sectorul româno-bulgar, ca urmare a scăderii nivelurilor apelor Dunării, adâncimile de navigaţie la punctele critice Belene (Bulgaria), Zimnicea (România) au scăzut până la 1,7 metri, iar asta a determinat, din nou, lipsa unei continuităţi a navigaţiei în zona de administrare a părţii bulgare.
CN Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ), împreună cu administrația bulgară, au demarat procedurile pentru obținerea de fonduri europene în vederea realizării adâncimilor optime de navigatie.
Pe 11 februarie 2015 se vor deschide ofertele pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate, de impact și de evaluare adecvată. Fără acestea nu se poate trece la organizarea de licitații pentru achiziția de lucrări, după cum ne-a spus directorul adjunct al CN AFDJ, Dumitru Dorian.
Ținând cont de durata formalităților, cel mai optimist termen de începere a lucrărilor de amenajare a șenalului navigabil este anul 2017.
Operatorii portuari sunt nemulțumiți de faptul ca Dunărea nu este navigabilă pe toată lungimea și pe tot parcursul anului. Directorul societății de operare portuară Comvex, Viorel Panait, ne-a spus ca mulți transportatori au ales ca alternative traficul prin portul croat Bakar, pentru a duce mărfurile în centrul și vestul Europei.