Primejdia deficitului de atenție și hiperactivitatea la micii şcolari
Publicat de , 17 septembrie 2014, 16:29
Cu fiecare an şcolar învăţătorii se plâng de felul în care elevii se comportă la orele de curs. Generaţiile care vin în clasele primare sunt tot mai puţin disciplinate, nu recunosc autoritatea cadrului didactic, pe scurt, sunt considerate prea rebele.
În unele cazuri este vorba despre o educaţie preşcolară proastă, dar în altele cazuri este posibil să fie la mijloc o afecţiune…
„Aproximativ 200.000 de copii din România suferă de deficit de atenție și hiperactivitate, tulburare de comportament care este supranumită și ADHD. Dintre aceștia, doar 8.000, reprezentând 4%, se regăsesc în evidențele specialiștilor și urmează un tratament. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului “Analiza serviciilor de sănătate mintală pentru copiii din România”, realizat de “Salvați Copiii” și CURS”, se arată într-un comunicat remis redacţiei de Plus Communication.
Majoritatea copiilor care suferă de ADHD au un randament mult mai scăzut la școală față de copiii fără ADHD. 61,8% dintre copiii cu deficit de atenție și hiperactivitate reușesc să termine liceul (față de 98,7% dintre copiii fără ADHD), mai puțin de 9,1% termină o facultate.
Cum se pot recunoaşte simtomele si ce trebuie sa facă părinţii? Câteva precizări ne-a oferit doamna Nicoleta Burlacu, psiholog clinician, invitată în emisiunea „Stil de viaţă”.
ADHD – acronimul din engleză “Attention Deficit Hyperactivity Disorder” este o tulburarea psihiatrică regăsită mai ales la copii, care se manifestă prin imposibilitatea de concentrare în anumite situații sau finalizarea unei acțiuni sau a unei sarcini. Din ianuarie 2014 nu mai este considerată o boală, ci o tulburare de comportament.
Elevii care suferă de ADHD se pot adapta mai ușor mediului educational dacă urmează un program terapeutic cu cel puțin un an înainte de începerea anului școlar.