Controale ANPC pe litoral
Publicat de Bogdan Comșa, 30 iulie 2016, 19:35
Comisari ANPC din cadrul Comandamentului Litoral 2016 au efectuat, sâmbătă, un control pentru verificarea respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor. Au fost verificaţi 15 operatori economici. Au fost aplicate 4 amenzi de peste 20.000 de lei.
Principalele abateri constatate:
– Nerespectarea condiţiilor prescrise şi declarate
– Lipsa informării consumatorilor asupra substanţelor cu efect alergen din listele meniu
– Lipsa informării consumatorilor cu privire la ingredientele care intră în componentă preparatelor
– Depozitarea necorespunzătoare a alimentelor
Au fost oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul consumului uman 30 kg de peşte şi 1 kg de cârnaţi picanţi în valoare de 443,5 lei. A fost oprită temporar o cantitate de 12 kg de peşte în valoare de 720 lei.
La acţiunea de control de astăzi au participat preşedintele ANPC, Bogdan Pandelică şi directorul general, Paul Anghel.
ANPC supraveghează permanent piaţa, astfel încât să preîntâmpine eventualele nereguli cu privire la drepturile consumatorilor în perioada vacanţelor.
Le reamintim turiştilor că au la dispoziţie trei puncte unde pot depune reclamaţii sau sesizări în legătură cu nerespectarea drepturilor acestora în calitate de consumatori. Acestea sunt:
– Mamaia, pentru staţiunile Mamaia şi Năvodari, cu sediul la Hotel VENUS , telefoane 0241.831.933 şi 0759045340;
– Neptun, pentru staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche, cu sediul la Hotel RECIF telefoane 0241.731.900 şi 0759045339;
– Costineşti, pentru staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla şi 23 August, cu sediul la Hotel TIBERIUS, telefoane 0241.734.910 şi 0759045351.