Amendă ANPC pentru Banca Românească
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 11 august 2015, 15:00
Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a amendat Banca Românească cu 40.000 lei pentru că a aplicat comisioane ilegale unui grup de 27 de mii de clienţi.
În plus, banca va fi obligată să renunţe la aceasta practică până cel târziu pe 3 septembrie.
Timp de aproape 5 ani, banca a impus plata unui comision de administrare a contului curent pentru toţi clienţii care aveau credite ipotecare. Asta în ciuda faptului că, în contractul de împrumut, comisionul fusese plătit iniţial.
Şi creditele de consum au fost vândute iniţial fără comision de administrare. Totuşi, după intrarea în vigoare a ordonanţei 50, banca pur şi simplu a „majorat” comisionul de la zero la 0,3%.
Banca Românească susţine că nu a comisionat adiţional clienţii şi că va contesta procesele verbale şi ordinele emise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
„Implementarea Ordonanţei de Urgenţă 50 (privind contractele de credit pentru consumatori – n.r.) de către Banca Românească a avut drept scop alinierea denumirii comisioanelor, conform cadrului legislativ, dar păstrând esenţa economică a acestora. Mai mult, Banca Românească nu a comisionat adiţional clienţii ai căror contracte au fost modificate în 2010. În acest moment, am iniţiat demersul de contestare a proceselor verbale şi a ordinelor emise de ANPC pentru speţele menţionate în cadrul deciziei instituţiei, rezervându-ne dreptul ca, în funcţie de soluţia judecătorească, să reversăm operaţiunile efectuate în urma implementării măsurilor ANPC şi să evaluăm consecinţele economice ale acestor măsuri cu iniţierea unor proceduri judiciare de recuperare”, au afirmat reprezentanţii băncii, la solicitarea Agerpres.