Economistul.ro: Onestitatea – trăsătura definitorie a Radioului public
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 7 octombrie 2014, 11:45
Săptămânalul Economistul a publicat un interviu cu Ovidiu Miculescu, președinte-director general al Societății Române de Radiodifuziune.
Vă prezentăm un fragment din acest interviu.
Florin Antonescu: Domnule președinte-director general, într-o piață media așa aglomerată, cum este cea de astăzi, ce trăsături de identitate au puterea de a impune atenției Radioul public?
Ovidiu Miculescu: Sunt câteva lucruri fundamentale care fac diferența. În primul rând, este vorba despre un nivel maximal al exigențelor profesionale și de misiunea publică pe care SRR o are. Asta se transpune în respectul față de meserie, de profesie și, implicit, de public. Sunt trăsături comune tuturor posturilor corporației: Radio România Actualități, Radio România Cultural, Antena Satelor, studiourile regionale, Radio România Internațional. Informațiile pe care aceste posturi le transmit sunt, în primul rând, verificate. Apoi intervine modul în care sunt abordate: cu multă seriozitate. Adaug desigur și acoperirea națională și internațională, acoperire pe care puține posturi o au. Aș menționa și RADOR, prin intermediul căruia practic știm tot, la orice moment, pentru că monitorizăm neîntrerupt mass-media din întreaga lume. Jurnaliștii noștri sunt bine pregătiți, au experiență profesională, sunt responsabili și dedicați profesiei. Dar ceea ce caracterizează cu adevărat orice jurnalist din Radio România este onestitatea; atât față de el însuși, față de postul la care lucrează, cât și față de public. Această onestitate este totodată și trăsătura definitorie a Radioului public. Este, dacă vreți, atributul care i-a intrat în fibră încă de la înființarea sa, în 1928. Așa a fost construit postul public: serios, onest, fără frivolități, fără speculații, fără chestiuni facile. Prin misiunea sa publică, dar și prin rolul activ pe care îl are în societate, Radio România nu poate fi altfel. Sunt convins că încrederea extraordinară pe care românii o au în posturile noastre se bazează tocmai pe aceste atribute. Rețeta nu e complicată, dar aceste lucruri pe care vi le-am spus reprezintă o constantă a Radio România. Cred că de aici vine forța radioului public.
Florin Antonescu: Ce anume conferă și ce menține echilibrul în exprimare al postului național de radio?
Ovidiu Miculescu: Radio România se raportează exclusiv la români. Pe ei îi servim și cu ei nu putem să ne jucăm niciodată. În viața și activitatea de zi cu zi a Radioului public, cuvântul-cheie este performanța. În lumea muzicii, a teatrului, a presei, a oricărei zone a vieții noastre, performanța stă sus, la loc de cinste. Recunoașterea și respectul vin din capacitatea de a genera performanță. În momentul în care creezi lucruri de valoare, răspunsul din partea publicului este barometrul cel mai bun. Audiența posturilor Radio România este pe un trend ascendent și acest lucru bun e o chestiune care continuă. Cei aproape cinci milioane de oameni care ne ascultă zi de zi sunt mult mai importanți decât orice alt indicator.
Interviul poate fi citit integral în publicaţia Economistul.