O nouă metodă de a împlini scopul final al școlii
Publicat de Carmen Secuiu, 2 septembrie 2015, 19:00
Părinții au început să achiziționeze manuale alternative sau caiete auxiliare pentru anul școlar 2015- 2016.
Există un plan cadru, în cadrul programei standard școlare, dar există o tendință actuală de pliere pe necesitățile copilului sau de adaptare în funcție de nivelul general al clasei.
O modalitate inedită de a procura materialul didactic necesar este ca părinții să meargă împreună cu profesorii în librării, pentru a se sfătui.
”Căutăm soluții optime pentru a lucra eficient și profesionist”, spune Alina Matei, profesor de sprijin pentru copiii cu dizabilități integrați în învățământul de masă, pe care am întâlnit-o alături de părinți într-o librărie de pe strada Ștefan cel Mare, din Constanța.
Pe lângă părinți și profesori și librarii își diversifică ofertele, aducând cărți de la mai multe edituri, deși, în general sunt căutate doar câteva edituri în sesiunea de pregătiri pentru noul an educațional, spune Cosmina Spînoche.
”Metodele clasice de învăţare trebuie completate și în funcție de inteligența emoțională”, spune un părinte al cărui copil are probleme și dorește manuale mai relaxate, pentru nivelul său de dezvoltare intelectuală.
”În mod normal acesta ar avea nevoie de manuale de clasa a IV-a, dar lucrează după altă programă și are nevoie de manuale pentru clasa întâi”.
Acest stil de predare îi ajută pe cei mici să se dezvolte nu doar intelectual, ci şi afectiv.
carmensecuiu@radioconstanta.ro