Cum va păcălesc promoţiile din magazine
Publicat de Bogdan Comșa, 4 octombrie 2014, 18:15
26 de mari reţele comerciale din România riscă să fie amendate de Consiliul Concurenţei, după ce s-a constatat că apelau la practici comerciale incorecte, prin care clienţii erau înşelaţi.
Agenţii economici în cauză încheiau pe rând înţelegeri secrete între ei, pe durata promoţiilor de genul „Îţi plătim de 10 ori diferenţa, dacă găseşti acest produs mai ieftin în altă parte!”, astfel încât nici un alt magazin să nu comercializeze bunul respectiv la un preţ mai mic.
În acest fel, concurenţa reală dispărea de pe piaţă, iar clienţii erau obligaţi să cumpere la preţul dictat de înţelegerea incorectă dintre marii comercianţi.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că sunt vizate, printre altele, reţelele Metro, Selgros, Mega Image şi distribuitorii lor.
O decizie finală se va lua pe 23 octombrie.