România, prezentă în aceste zile la Târgul de Turism din Kazahstan
Târgul de Turism din Kazakhstan reunește expozanți din multe țări, între care pavilioanele naționale ale Georgiei, U.A.E., Maldive, Malaysia, Thailanda, Azerbaidjan, etc., dar și o serie impresionantă de hoteluri și resorturi care vin să se promoveze la acest târg.

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 23 aprilie 2025, 18:08
România participă, începând de miercuri, la Târgul de Turism din Kazahstan (KITF), care a ajuns la a 23-a ediție, în standul țării noastre fiind promovate destinații precum Mureș, Harghita, Bucovina, dar și Constanța – Mamaia.
‘Intrarea României în spațiul Schengen ne-a făcut destinația vedetă și în acest an, la acest Târg, la care turoperatorii din Kazahstan, Azerbaidjan, Turkmenistan și țări asiatice au asaltat standul României, la fel ca și anul trecut. Dacă la orice Târg de Turism din Europa suntem ‘doar’ o altă țară europeană și suntem devansați de standuri mari și generoase ale destinațiilor europene concurente, ce au bugete mult mai mari de promovare, la Târgul din Kazahstan suntem o destinație vedetă, întrucât reprezentăm poarta de intrare spre o experiență de vacanță în Europa’, a declarat Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din Romania (FPIOR) și consul onorific al Republicii Kazahstan în România.
Aceasta a subliniat că este extrem de importantă prezența la acest târg pentru a putea arăta destinațiile românești turiștilor kazahi, ‘la ei acasă’.
‘Am propus pentru prima oară, anul trecut, ministerului public și colegilor din industrie să începem să ne promovăm pe o piață extrem de importantă de turiști, neabordată de România până acum și mulțumesc ministrului Economiei, Antreprenoriatului, Digitalizării și Turismului, dl. Bogdan Ivan, și colegilor din Mureș, Harghita și Bucovina – prezenți împreună cu noi aici, pentru că și în acest an continuăm să mizăm pe oportunitatea și importanța prezentării destinațiilor românești pe piața turiștilor kazahi, la ei acasă, prin participarea României la acest Târg’, a spus Corina Martin.
Potrivit sursei citate, cea mai mare investiție străină din Romania are câteva mii de angajați kazahi în rafinăriile de la Petromidia Năvodari și Vega, Ploiești, iar aceștia sunt vizitați anual familii și prieteni, care se întorc și povestesc despre ‘atracțiile turistice unice ale României’. Printre favorite se află: Castelul lui Dracula de la Bran, Castelul Peleș din Sinaia, Transfăgărășanul, Transilvania, Delta Dunării și Dobrogea multietnică și bogată în zona de Litoral cu stațiuni diversificate și cu terapii Ana Aslan de repunere în formă.
În cadrul târgului s-a derulat miercuri o întâlnire oficială cu ministrul adjunct al Turismului și Sportului din Kazahstan, Yerzhan Yerkinbayev, fiind agreată încheierea unui Memorandum de colaborare în promovare încrucișată a celor două destinații – România și Kazahstan.
‘Mă bucur ca am primit acceptul oficialului kazah și vom înainta cât mai repede propunerea de organizare încrucișată de info trip-uri cu jurnaliști, bloggeri și tur-operatori kazahi în România și români în Kazahstan. În prezent, Portul Constanța a devenit un centru nodal de interes major în circulația mărfurilor între bazinul Caucaz și Europa de Vest, ceea ce a generat creșterea consistentă a volumului deplasărilor de afaceri între Kazahstan și România, iar oficialii și oamenii de afaceri kazahi descoperă cu uimire România, o țară care nu s-a promovat până anul trecut în Kazakhstan, dar pe care își doresc apoi să o reviziteze ca turiști’, a adăugat Corina Martin care este și președinte al Asociației Patronale RESTO Constanța.
Nu în ultimul rând, reprezentanta asociației a susținut că promovarea pe o piață de nișă poate reprezenta o reală oportunitate pentru atragerea turiștilor kazahi în destinațiile de vacanță și în orașele din Romania.
‘Consider esențial să continuăm să ne prezentăm pe o piață de nișă și de o reală oportunitate – pentru a atrage turiști si vizitatori kazahi în destinațiile de vacanță și în orașele din Romania. Oamenii de afaceri sunt, și ei, la rândul lor, turiști – dar kazahii știu prea puțin despre România și despre ce ne face pe noi unici în lume, ca țară’, a mai spus secretarul general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Alături de reprezentanții destinațiilor menționate, în standul României se mai află Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) și RESTO Constanța, dar și un binecunoscut complex hotelier din Bucovina și turoperatorul Mistral Tours.
‘Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) și RESTO Constanța sunt de asemenea aici, pentru a susține destinațiile românești pe care le reprezintă si promovează, în aceste zile, la Târg. Am stabilit întâlniri cu agenții turoperatoare pe care le-am adus în Info tour în România în 2021, ne revedem să stabilim circuite și trasee în destinațiile noastre și mă bucur că o avem ca invitat special și foarte bun promotor în standul României pe doamna Mădălina Lupu, ambasador al României la Astana. Ne întoarcem cu rezultate ce vor crește determinant circulația turistică între cele două țări și care vor atrage, în special, grupuri și circuite cu turiști kazahi în multe din destinațiile românești’, a concluzionat Corin Martin, secretar general al FPIOR.
Târgul de Turism din Kazakhstan reunește expozanți din multe țări, între care pavilioanele naționale ale Georgiei, U.A.E., Maldive, Malaysia, Thailanda, Azerbaidjan, etc., dar și o serie impresionantă de hoteluri și resorturi care vin să se promoveze la acest târg.
Sursa – Agerpres