Parlamentare2024/ A început votul în străinătate, cu deschiderea secţiei din Auckland, Noua Zeelandă
În străinătate votarea se desfăşoară în 950 de secţii, pe durata a două zile: sâmbătă, 30 noiembrie, între orele 7,00 - 21,00 (ora locală), şi duminică, 1 decembrie, între orele 7,00 - 21,00 (ora locală).
Publicat de Doina Sirbu, 29 noiembrie 2024, 20:29
Votul la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, din 30 noiembrie şi 1 decembrie 2024, a început vineri la 20,00 ora României, când s-a deschis secţia de votare organizată la Auckland, Noua Zeelandă.
* datele sunt oferite în timp real de către Autoritatea Electorală Permanentă
În străinătate votarea se desfăşoară în 950 de secţii, pe durata a două zile: sâmbătă, 30 noiembrie, între orele 7,00 – 21,00 (ora locală), şi duminică, 1 decembrie, între orele 7,00 – 21,00 (ora locală). Având în vedere diferenţele de fus orar, votarea în străinătate se desfăşoară pe parcursul a 59 ore.
Secţiile din vestul Statelor Unite ale Americii şi Canadei vor fi ultimele care se vor deschide şi totodată ultimele care se vor închide luni 2 decembrie la 7.00 ora României.
Alegătorii care la ora 21,00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot pot să îşi exercite dreptul de vot, aceştia putând vota până cel mult la ora 23,59.
Alegătorii îşi pot exercita dreptul constituţional la orice secţie de votare din străinătate doar dacă fac dovada că au domiciliul sau reşedinţa în străinătate.
Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate îşi pot exercita dreptul de vot la secţiile de votare organizate în străinătate în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: paşaportul simplu, cu menţionarea ţării de domiciliu; paşaportul simplu temporar, cu menţionarea ţării de domiciliu; paşaportul simplu electronic, cu menţionarea ţării de domiciliu.
Românii cu reşedinţa în străinătate îşi pot exercita dreptul de vot la secţiile organizate în străinătate în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, însoţite de un document oficial emis de statul străin privind stabilirea reşedinţei: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar.
Ministerul Afacerilor Externe a publicat pe site-ul său care sunt documentele care atestă reşedinţa în străinătate.
Localurile secţiilor de votare din străinătate sunt monitorizate video.
Optsprezece formaţiuni şi doi independenţi au intrat în cursa pentru noul Legislativ din partea diasporei.
Sursă: AGERPRES