Tehnologii inovatoare din lumea soluțiilor digitale aplicate în domeniul turismului, prezentate la un eveniment organizat în Mamaia
Evenimentul este dedicat utilizării inteligenței artificiale în industria ospitalității.
Publicat de Doina Sirbu, 12 noiembrie 2024, 15:12
Tehnologii inovatoare din lumea soluțiilor digitale, cu aplicabilitate în domeniul turismului, au fost prezentate la un eveniment dedicat utilizării inteligenței artificiale în industria ospitalității, organizat în stațiunea Mamaia. “Buna ziua! Bine ați venit! Cu ce vă putem servi? Eu sunt „Remote Butler” – ospătar la distanță”. Este un mesaj de întâmpinare care ar putea fi prezent în unele restaurante, cât de curând, chiar dacă el încorporează AI–ul, inteligența artificială. Alexandra Apostol este reprezentanta unei firme de soluții digitale.
“Noi suntem „Remote Butler” – ospătar la distanță”, suntem o aplicație nouă care își propune să schimbe felul în care ospătăria este făcută. Este vorba de o aplicație web pe care noi o montăm pe o tabletă, care va fi la rândul ei așezată pe o masă, alături de un dispozitiv audio. Clientul vine în restaurant, se așază la masă și găsește tableta noastră, îi selectează limba în care dorește să-i fie preluată comanda. Un apel video se deschide ca în sistemul skype și prin acest apel va fi conectat un ospătar de la distanță din altă zonă a României, care-i va prelua comanda în limba dorită. Ospătarul știe meniul în prealabil, avându-l și în față pe tabletă, putând să facă recomandări gastronomice, un fel de consiliere gastronomică. Ulterior, apelul se închide și comanda este trimisă la bucătărie. În continuare, un picolo va aduce comanda la masă, iar clientul se va bucura de o experiență unică”, a spus Alexandra Apostol.
O astfel de soluție își propune să compenseze în unele cazuri lipsa de personal autorizat în acest domeniu al industriei ospitalității, dar și să îmbunătățească experiența clienților.
“O astfel de tehnologie își propune să nu fie costisitoare, să fie în funcție de câți clienți restaurantul are, atât va plăti mai departe. Ne dorim să implementăm un model de business bazat pe procent. În funcție de câte mese sunt preluate cu ajutorul nostru, atât va fi și nota de plată. Un beneficiu ar fi că am putea să oferim restaurantelor o experiență nouă și ne propunem să ajutăm restaurantele în acest fel prin suplimentare a lipsei de personal”, a mai precizat Alexandra Apostol.
Redactor: Laurențiu Despina