CONSTANȚA: Taxa de promovare turistică ar trebui plătită și de operatorii economici din municipiu
Publicat de Adina Sîrbu, 2 octombrie 2024, 17:58
Toți operatorii economici din stațiunea Mamaia contribuie la promovarea destinației turistice achitând anual o taxă care variază în funcție de destinația și zona de amplasare a spațiului comercial.
Nici turiștii care vin pe litoral nu scapă netaxați. Taxa de stațiune reprezintă 1% din valoarea cazării și se achită de fiecare oaspete la recepția hotelului. Ulterior, banii ajung în bugetul OMD Mamaia – Constanța și sunt folosiți la promovarea stațiunii și evenimentele artistice organizate în sezonul estival.
Președintele OMD Mamaia – Constanța, George Măndilă:
Taxa de stațiune este de 1% din valoarea fără TVA a cazării. Ea se achită de către turiști la recepție. Hotelierii au obligația să o încaseze și să o vireze la finalul lunii către SPIT Constanța. SPIT Constanța o virează către primărie, la Direcția Financiară, iar de acolo ajunge în contul nostru. Noi cred că suntem singurul OMD din țară care încasăm 100% din această taxă.
Dezvoltarea și promovarea turismului în destinația Mamaia – Constanța se face acum doar pe banii stațiunii Mamaia, dar acest lucru trebuie schimbat, a afirmat în emisiunea „Dialoguri la zi” George Măndilă:
Va trebui găsită o soluție pentru a regla această taxă de promovare. Ea trebuie să ajungă încât să fie plătită, să participe și agenții economici din municipiul Constanța, care sunt principali beneficiari în momentul de față. Vă dau un exemplu: Portul Tomis, Piața Ovidiu, zona peninsulară, zona centrală – toate acele unități comerciale pe timp de vară dau nas în nas cu turiștii. Ei bine, acele operațiuni comerciale nu plătesc taxa de promovare.
Redactor: Cristina Ghelasie/ Redactor online: Adina Sîrbu