CNAIR: Din iulie, se va circula și pe sectorul de autostradă cuprins între DN4 și A2 București – Constanța
Publicat de Adina Sîrbu, 18 iunie 2024, 14:39
Pe ultimii 10 km ai Lotului 1 (Glina -Vidra), de aproape 17 km, de pe A0 Sud, lucrările se desfășoară în ritm alert, a anunțat, astăzi, directorul CNAIR, Cristian Pistol. În aceste condiții, luna viitoare se va putea circula și pe sectorul de autostradă cuprins între DN4 și A2 (Autostrada Soarelui).
Constructorul turc al Lotului 1 lucrează acum la montarea parapetului pe bretelele care asigură accesul în și din A2, așternere balast stabilizat pe calea 1 și executarea rosturilor de dilatație pe pasajul care traversează A2.
După finalizarea acestor lucrări se va putea circula continuu pe autostradă de la intersecția cu DN6 până la Constanța (A0 Sud și A2), pe o lungime de 236 de km.
Circulația pe Lotul 2 al A0 Sud (Vidra – Bragadiru) între intersecțiile cu DN6 și DN5, a fost deschisă anul trecut, iar în luna aprilie 2024 a fost deschisă și o secțiune de 7 km din Lotul 1, care continuă legătura până la intersecția dintre A0 și DN4.
În schimb, Lotul 3 al A0 Sud nu se poate finaliza în august, noul termen avansat de antreprenorul grec pentru finalizarea lotului 3 Bragadiru – Joiţa al Autostrăzii A0 Sud fiind sfârşitul lunii septembrie, a mai anunţat, marţi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe pagina sa de Facebook.
„Lotul 3 (Bragadiru – Joiţa) al A0 Sud nu se poate finaliza în luna august 2024, aşa cum a promis de nenumărate ori antreprenorul grec! Noul termen avansat de antreprenor după verificările de astăzi din şantier este finalul lunii septembrie 2024. Atenţionez, însă, constructorul că pentru recuperarea întârzierilor şi deschiderea circulaţiei la noul termen avansat este necesar urgent să se lucreze în şantier în cel puţin două sau chiar trei schimburi!”, a notat Pistol.
Potrivit acestuia, întârzieri majore se înregistrează în mai multe puncte din şantier care au devenit critice: pasajul de la Bragadiru, pasajul de la Ogrezeni, pasajul peste calea ferată, pasajul de la Tegheş şi relocarea liniilor electrice aeriene ale Transelectrica din zona localităţii Ciorogârla.
„Tergiversarea lucrărilor pe cei 17,96 km ai acestui lot aduce prejudicii majore românilor, în special din cauza întârzierilor înregistrate în circulaţia pe principala rută de tranzit Piteşti – Bucureşti – Constanţa. Noi ne-am îndeplinit până acum toate obligaţiile contractuale asumate faţă de antreprenor, inclusiv cele financiare, iar în acest moment CNAIR nu are nicio plată restantă faţă de constructorul grec”, a adăugat şeful CNAIR.
Redactor: Adina Sîrbu/ Foto: CNAIR