FOTO | „Romania Day on Broadway”: Peste 6.000 de mici tradiţionali au sfârâit pe grătarele din inima New York-ului

Publicat de Adina Sîrbu, 17 iunie 2024, 13:06 / actualizat: 17 iunie 2024, 15:05
Micii tradiţionali româneşti au putut fi savurați, duminică, la New York, unde s-a desfășurat cel mai mare festival românesc din Statele Unite ale Americii – „Romania Day on Broadway”, eveniment care a ajuns în acest an la cea de-a 23-a ediţie.
„E timpul să ducem cele mai interesante produse tradiţionale româneşti în inima unuia dintre cele mai populare oraşe din lume – New York-ul. Vom închide Broadway pentru o zi, iar micii vor fi vedetele festivalului românesc”, a declarat directorul companiei braşovene care a dezvoltat un nou brand de mici româneşti – „Littles – nişte mititei”. El spune că a decis să lanseze noua gama de mici, pe care a înregistrat-o la OSIM, într-unul dintre cele mai populare oraşe din lume pentru că îşi doreşte ca şi americanii să descopere acest produs atât de iubit de români.
„Romania Day on Broadway” a început în anul 2000, fiind organizat în parteneriat cu Ambasada României din Statele Unite ale Americii, Consulatul General al României din New York şi Institutul Cultural Român. Evenimentul include și un program artistic, având ca scop promovarea în rândul americanilor a celor mai frumoase aspecte ale culturii, obiceiurilor, valorilor şi tradiţiilor româneşti.
Ediția din acest an a Festivalului a fost deschisă oficial de ambasadorul României în Statele Unite ale Americii, Dan-Andrei Muraru, reprezentantul Permanent al României pe lângă Naţiunile Unite, Cornel Feruţă, ambasadorul Republicii Moldova în Statele Unite ale Americii, Viorel Ursu, consulul general la Consulatul General al României în New York, Mihaela-Simona Florea, directorul Institutului Cultural Român de la New York (ICR New York), Dorian Branea, precum şi membri ai Camerei Reprezentanţilor, Senatului SUA şi ai Primăriei oraşului New York.
S-a aflat la eveniment și Corina Martin, președintele Asociației Patronale RESTO, care a imortalizat ansamblurile de dansatori și artiști sosiți din România special la eveniment, „pentru a le aduce românilor din comunitate, dar și miilor de americani și de turiști prezenți acolo tradiții, cultură, muzică și dansuri românești”.
“De 23 de ani o porţiune din Broadway, în inima Manhattan-ului şi a New York-ului se închide, pentru ca România să-şi promoveze tradiţiile, cultura, gastronomia, muzica, dansurile şi, bineînţeles, istoria şi imaginea de ţară care îşi doreşte să atragă turişti americani. La invitația Consulatului General al României de la New York, am ales să venim aici, ca să promovăm destinațiile de vacanță din România și să aducem și gastronomie tradițională românească – pentru a atrage şi convinge turiştii americani să descopere România, spre care să-și propună să vină într-o viitoare vacanță. Multumesc Primăriei Borșa, Maramureș și OMD Constanța-Mamaia, pentru materialele de promovare pe care ni le-au pus la dispoziție și care au ajuns, acum, la zeci de români și de americani. Ne dorim să revenim în New York anul viitor – prin participarea României la Târgul de Turism din New York și, în premieră, cu o campanie de promovare outdoor pe care o gândim, împreună cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului”, a spus Corina Martin, Secretar General FPIOR.
Alături de Corina Martin s-a aflat nepotul său, Michael, îmbrăcat în costum popular de moroșan și care a distribuit broșuri promoționale despre “Vacanța la Mamaia” și România Turistică.
Președinta RESTO a lăudat rețeta specială de mici, care „au umplut de savoare bulevardul, spre deliciul a mii de români și americani prezenți la eveniment”.
Surse: Agerpres, Corina Martin, președinte RESTO/ Foto credit: Corina Martin/ Redactor online: Adina Sîrbu