Drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre sunt aproape gata, dar constructorul cere bani ca să deschidă circulația
Publicat de Adina Sîrbu, 3 iunie 2024, 12:00
Drumul Expres Galaţi-Brăila (DEx6), care va face legătura cu Podul suspendat peste Dunăre, este gata în proporţie de aproape 85%, iar lucrările vor fi terminate până la sfârşitul anului, a estimat luni ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat, la rândul său, că peste 200 de muncitori cu 80 de utilaje lucrează în special la structurile podului, iar în acest ritm, circulaţia pe Drumul Expres Brăila – Galaţi, cu o lungime de aproape 11 km și care va face legătura cu Podul suspendat peste Dunăre, poate fi deschisă mai devreme de anul 2025, aşa cum prevede termenul contractual.
În schimb, ministrul Sorin Grindeanu a criticat şi astăzi constructorul Podului suspendat pentru că întârzie lucrările, acuzând firma antreprenoare de şantaj, după ce a solicitat de la CNAIR încă 230 de milioane de lei ca să dea drumul total la circulație pe tronsoanele de legătură cu podul de pe malurile brăilean și tulcean, unde lucrările sunt finalizate în proporţie de 99%.
Întrebat ce reprezintă această sumă, Sorin Grindeanu a precizat: „Vreo 30 şi ceva de milioane sunt ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care, anul trecut, aşa cum ştiţi, nu a fost de cea mai bună calitate. Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj. Faptul că deschiderea acestor tronsoane de drumuri şi pe malul brăilean, şi pe malul tulcean, spre Jijila, ar fi dus la o circulaţie mult mai bună şi în municipiul Brăila, dar şi pe descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie, un motiv pentru care să şantajeze Ministerul, să şantajeze CNAIR-ul, să plătim această sumă. Aşa ceva este inacceptabil pentru autorităţile române, e adevărat că termenul este octombrie 2024, dar e rea-credinţă. (…) Nici eu, nici colegii mei nu avem cum să cedăm la un asemenea şantaj nejustificat”.
Reamintim, în luna martie, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezenta din nou tasări pe malul din Brăila, după ce, în septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problemă.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a precizat că tasarea nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului, adăugând că firma constructoare a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre.
Sursă: AGERPRES/ Redactor: Adina Sîrbu