FOTO | Pista de biciclete de pe bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei din Constanța este aproape gata. Opinia lui Marius Hrițuleac, de la Asociația Tomis Bike
Publicat de Adina Sîrbu, 4 februarie 2024, 13:04 / actualizat: 4 februarie 2024, 14:25
Lucrările de pe Șoseaua Mangaliei și bulevardul 1 Mai sunt aproape finalizate. În cazul pistei de biciclete, se fac ultimele amenajări, dar aceasta se termină brusc în zona comercială a cartierului Km 4.
Pista de biciclete începe din zona Gării, mai exact de la intersecția Bulevardului 1 Mai cu strada Teodor Burada. Din loc în loc mai pot fi observate neconformități. Un exemplu ar fi stâlpii vechi de iluminat, aflați chiar pe banda dedicată bicicliștilor.
Marius Hrițuleac, președintele Asociației Tomis Bike:
Pista de biciclete pe Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei nu arată chiar rău. Spre surprinderea noastră, arată chiar foarte bine, adică nu e plină de denivelări, cum sunt alte piste din orașul Constanța. Dezamăgitor este că încă există stâlpii vechi, pe pista veche, și aici ar fi trebuit să fie deja scoși de mult timp.
La intersecțiile cuprinse în proiectul care vizează bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei, bordurile sunt înalte și îngreunează circulația bicicliștilor:
Chiar este o problemă foarte mare pentru copiii mici. Dacă bordurilele au 20 – 25 de cm înălțime, de coborât copilul coboară acea bordură, dar trebuie să o și urce. Trebuiau făcute bordurile la nivel cu asfaltul.
O altă problemă este că pista nu are continuitate în dreptul trecerilor de pietoni:
Trebuia făcută în continuare, linie continuă, nu ieșită pe carosabil și să revii după 100 de m.
Pista se termină brusc în zona comercială a cartierului Km 4, iar reprezentanții Primăriei Constanța au explicat că decizia a fost luată din lipsă de spațiu.
Luminița Lare, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța:
Conform proiectului, în zona respectivă pista de biciclete va fi întreruptă din cauza faptului că lățimea trotuarului nu permite o astfel de amenajare.
În plus, Marius Hrițuleac a mai spus că, în mod normal, pistele de biciclete trebuie făcute pe prima bandă a carosabilului:
Sunt bine venite aceste piste pe trotuar pentru bicicliștii amatori, care merg o dată pe săptămână, maxim de două ori pe săptămână, dar din punctul meu de vedere, pistele, de fapt, trebuiau făcute pe carosabil pe banda unu, pentru că, să nu uităm, bicicletele sunt catalogate ca vehicule și trebuie să meargă pe carosabil!
Redactor și foto: Adrian Băncilă/ Redactor online: Adina Sîrbu