AUDIO | Transportul elevilor pe ruta Constanța – Valu lui Traian, o problemă încă nerezolvată
Publicat de Adina Sîrbu, 24 ianuarie 2024, 17:20
Asociația Elevilor din Constanța a cerut rezilierea contractului cu S.C. Metropolitan S.R.L., care ar trebui să asigure transportul gratuit al elevilor pe ruta Valu lui Traian – Constanța, și acuză mai multe nereguli.
Elevii navetiști sunt nemulțumiți de faptul că mașinile societății nu opresc în stațiile din Valu lui Traian, dar și de faptul nu au fost emise abonamentele gratuite pentru luna ianuarie. Pe de altă parte, reprezentanții Metropolitan ne-au arătat dovada depunerii abonamentelor încă de pe data de 8 ianuarie.
Lorena Drăgușin, președintele Asociației Elevilor din Constanța:
În localitatea Valu lui Traian am primit abonamente pentru firma de transport Metropolitan, firmă care nu oprește în această localitate, deși este reglementat acest lucru. Oprește doar în 3 stații din cele 12 din Valu lui Traian și nici măcar în alea de fiecare dată, iar elevii nu au cum să folosească abonamentele gratuite și ajung să plătească de fiecare dată biletul. Iar o situație asemănătoare este și în Murfatlar. Și noi, și părinții noștri am tot continuat să sesizăm Consiliul Județean încă de la începutul anului școlar, iar în urma faptului că nu am văzut măsuri cu privire la acest operator de transport, am solicitat rezilierea contractului.
În prezent ați primit abonamentele?
Sunt licee din Constanța la care au venit, licee la care nu. Eu, la „Ovidius” încă nu am abonament gratuit, nu am primit absolut nimic de pe 8 ianuarie. Continui să îmi plătesc biletul și am ajuns să dau deja aproape 150 de lei, de pe 8 ianuarie până în prezent.
Am discutat cu cei de la Metropolitan, cu șeful Inspectoratului Școlar Județean și cu reprezentanții Consiliului Județean și a reieșit că abonamentele gratuite au fost depuse de pe 8 ianuarie, iar la Liceul „Ovidius”, la dumneavoastră, au ajuns circa 120 de abonamente, dintre care jumătate au fost deja ridicate de elevi. Există și un proces-verbal semnat de conducerea liceului
Nu, la „Ovidius” nu au ajuns. Adică nu e cazul doar la mine, nimeni de la „Ovidius” – și mi-am întrebat toți colegii de alte clase – nimeni n-a auzit nimic de abonamente.
Ați încercat la secretariat să vă luați abonamentul și vi s-a spus că nu a venit?
Da, de obicei ne anunța doamna dirigintă, ne spunea când veneau abonamentele, adică așa se procedează la fiecare clasă – ori le dă doamna dirigintă ori primim noi un mesaj, că se mai schimbă locul, de la bibliotecă, secretariat, contabilitate. Și ne-am tot întrebat toți, de la toate clasele, diriginții și ni s-a spus că n-au primit abonamentele.
La rândul lor, reprezentanții Metropolitan ne-au declarat că problema stațiilor a fost rezolvată și că șoferii opresc în toate cele 12 stații, deși contractul prevede doar 3 opriri.
Situația se va îmbunătăți odată cu intrarea pe ruta Constanța – Valu a mai multor operatori de transport, însă până acum licitația a eșuat de două ori, spune Marian Cioacă, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Constanța:
În ceea ce privește transportul elevilor pe ruta Constanța -Valu lui Traian, ne confruntăm cu o situație regretabilă, deoarece Grupa 3 de trasee nu a fost încă atribuită. Elevii navetiști sunt obligați să utilizeze serviciile doar ale Metropolitan SRL, singurul operator cu care Consiliul Județean are încheiat contract de delegarea gestiunii serviciului de transport. Grupa 3 de trasee a fost scoasă la licitație de două ori, însă ofertele depuse au fost neconforme. Se analizează posibilitatea atribuirii directe a grupei până la finalizarea licitației sectoriale pentru delegarea gestiunii serviciului pe o perioadă de 7 ani.
Redactor: Bogdan Comșa/ Redactor online: Adina Sîrbu