CONSTANȚA: Transportatorii cer eliminarea taxelor de acces în Port și flux separat pentru camioanele ucrainene

Publicat de Adina Sîrbu, 23 ianuarie 2024, 06:27
Transportatorii care îşi desfăşoară activitatea în Portul Constanţa sunt nemulţumiţi că taxele de acces sunt prea mari şi că în schimbul sumelor plătite nu li se oferă condiţii decente. Ei mai cer fluxuri separate de transportatorii ucraineni, despre care afirmă că ar avea prioritate la intrarea în port.
Transportatorii vor eliminarea taxelor impuse de Administraţia Porturilor Maritime: licenţa de lucru în zona liberă de 4.200 lei pe an pentru o companie şi taxa de intrare în port pentru un camion, de 58 lei pe zi, la care, mai nou, se va adăuga o taxă de acces percepută de cel mai mare terminal de marfă din Portul Constanţa Sud-Agigea.
Cristian Stoica, transportator:
Aceste taxe nu se regăsesc în niciun port din Europa, deşi domnul ministru Grindeanu spune că se plătesc taxe peste tot, nu se plătesc aceste taxe: licenţa de lucru şi taxa de acces. Mai nou, terminalul din spatele nostru doreşte să introducă o taxă de acces de 10 euro pentru fiecare intrare în terminal. Am fi de acord într-un final să plătim această taxă, dar cel puţin să avem condiţiile necesare, să putem parca camionul pentru a putea face toate documentele necesare, o toaletă, chiar şi un duş.
Augustin Hagiu, președinte FORT, spune că, în lipsa parcărilor suficient de mari, se formează cozi, iar transportatorii români suferă cel mai mult:
Nu o să renunţăm uşor la a pune presiune pe Ministerul Transporturilor, în principal, să clarifice odată pentru totdeauna ceea ce este unic în Europa. Camioanele din Ucraina se bagă în faţă. Fluxurile trebuie separate în interesul economic şi social al României, indiferent că discutăm de port, indiferent că discutăm de frontieră. Normal că trebuie să existe fluxuri separate, trebuiau făcute demult, le-am cerut de doi ani de zile.
Sursă: RRA/ Redactor online: Adina Sîrbu