CONSTANȚA: Asociaţia CSR Nest a lansat proiectul „Îmbunătăţirea imaginii publice a ONG-urilor din 16 oraşe din regiunea Sud-Est – Closing the gap together”
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 30 iunie 2023, 11:18
Asociaţia CSR Nest a lansat, joi, la Constanța, proiectul „Îmbunătăţirea imaginii publice a ONG-urilor din 16 oraşe din regiunea Sud-Est-Closing the gap together”.
Acesta este derulat cu sprijinul financiar al Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia pe o perioadă de 11 luni.
Totul a pornit de la rezultatele unui studiu IRES din 2021 din care a rezultat că sectorul de afaceri are o percepție din ce în ce mai bună asupra organizațiilor societății civile. O îmbunătățire a imaginii publice a ONG -urilor care trebuie capitalizată, conservată și crescută, așa cum a precizat Sergiu Sebeși, manager de proiect:
Ce ne propunem prin acest proiect să îmbunătățim imaginea publică a ONG-urilor în rândul autorităților locale, instituțiilor de învățământ preuniversitar și universitar și al companiilor din mediul privat din 16 orașe aflate în județele Constanța, Galați și Tulcea.
Dupa evenimentul de lansare, etapele urmatoare au fost precizate de Anda Sebeși, Director Comunicare Asociatia CSR Nest:
Etapa următoare e crearea metodologiei pentru a măsura percepția inițială și finală, după ce se va termina proiectul, în rândul publicului țintă, va avea loc efectiv cercetarea. Rezultatele acelea vor fi constituite într-o analiză, vom mapa ONG-urile din cele trei județe, vom vedea care sunt cele mai reprezentative, iar apoi începem să construim campania de comunicare strategică.
De ce era necesar acest proiect?
Inițiatorii au precizat în conferința de lansare că rezultatele unui studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) de la începutul lunii ianuarie 2021, relevă faptul că sectorul de afaceri are o percepție din ce în ce mai bună asupra organizațiilor societății civile (OSC). Prin urmare, ușoara îmbunătațire a imaginii publice a ONG-urilor la nivel național trebuie însă capitalizată, conservată și chiar crescută, în zonele geografice în care exista potențial din partea mediului privat de a susține și mai mult sectorul societății civile și deschidere manifestată de autoritățile locale de a se implica alături de ONG-uri în inițiative de dezvoltare comunitară, a precizat Sergiu Sebeși, managerul de proiect, care a adăugat:
„Contextul general legat de pandemie, războiul din Ucraina și criza refugiaților din această țară au oferit ocazia ONG-urilor, indiferent de domeniul lor de activitate sau de dimensiune, să se implice în susținerea acestor cauze. Acest lucru a dus la o îmbunătățire a imaginii lor publice în România. Cele trei județe incluse în proiect au fost alese din două perspective: forța financiară a companiilor care activează aici și nivelul ridicat de implicare a autorităților locale, populației voluntare și ONG-urilor din cele trei judete cu ocazia crizei refugiaților ucrainieni aparută odată cu războiul dintre Rusia și Ucraina”.
Acest lucru va fi posibil prin dezvoltarea unui set de instrumente, măsuri și acțiuni precizate de Ansa Sebeși, Director Comunicare Asociația CSR Nest:
– creșterea gradului de înțelegere a publicului țintă vizat de proiect privind rolul, importanța și impactul ONG-urilor, prin dezvoltarea unei campanii de comunicare strategică;
– creșterea gradului de percepție pozitivă în rândul publicului țintă prin dezvoltarea unei ghid practic privind utilizarea tehnicilor de comunicare specifice și a unei platforme online menite să faciliteze relația societate civilă – publicurile țintă ale proiectului.
Principalele activități ale proiectului vor fi:
– Implementarea unei cercetări integrate de măsurare a percepției legată de ONG-urile din 16 orașe aflate în județele Constanța, Galați și Tulcea, la nivelul publicului țintă, la începutul și finalul proiectului;
– Maparea ONG-urilor din cele 16 orase incluse în proiect;
– Implementarea unui proces de analiză internă pentru stabilirea punctelor forte pe care ONG-urile din cele 16 orașe incluse în proiect le au;
– Implementarea campaniei de comunicare strategică în scopul creșterii gradului de conștientizare a impactului ONG-urilor în regiunea de implementare;
– Dezvoltarea unui ghid practic privind utilizarea tehnicilor de comunicare specifice în relația cu cele 3 publicuri țintă vizate de proiect;
– Crearea unei platforme online a ONG-urilor din regiunea de intervenție – www.hubongsudest.ro.
Redactor – Liliana Moldoveanu / redactor online – Daniel Țăndăreanu