Asociaţia Delta Dunării, apel către agenţiile de turism: „Vă rugăm să nu mai vindeţi turiştilor cel mai toxic produs turistic pentru Rezervaţia Biosferei: excursie de o zi în Delta Dunării“
Publicat de , 24 mai 2022, 18:24
Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD) a făcut marţi un nou apel către agenţiile de turism din România pentru a renunţa la excursiile de o zi în rezervaţie, cu plecare din Bucureşti sau Ploieşti, susţinând că acest produs turistic este unul dintre cele mai nocive pentru zonă.
Reprezentanta asociaţiei, Corina Davidov, a declarat pentru AGERPRES că luni, la Sulina, aproape 30 de reprezentanţi ai unor agenţii de turism s-au întâlnit cu directori ai unor unităţi de cazare pentru a discuta despre o eventuală colaborare.
„Dragi reprezentaţi ai agenţiilor de turism din toată România, vă rugăm să nu mai vindeţi turiştilor cel mai toxic produs turistic pentru Rezervaţia Biosferei: excursie de o zi în Delta Dunării cu plecare din Bucureşti-Ploieşti! Aceste excursii sunt o crimă pentru mediu, dar şi o păcăleală pentru turistul care crede că va vedea toată Delta după o goană de 300 km în autocar, apoi alţi km cu barca, în viteză pe canale. Sunt efecte dezastruoase asupra vegetaţiei, faunei şi sunt şanse mari ca turistul să nu se mai întoarcă niciodată în Deltă, pentru că ceea ce vede prin plasticul bărcii îi va lăsa un gust amar“, se menţionează în mesajul AMDTDD postat pe facebook.
În postare, reprezentanţii asociaţiei îndeamnă agenţiile de turism să promoveze pachete turistice neagresive faţă de natură.
„Ajutaţi-l pe turist să înţeleagă că Delta se vizitează în tihnă, pe îndelete, cu bărci descoperite, cu viteză mică, în caiac, ascultând ciripitul păsărilor, admirând frumuseţea canalelor şi a florei, faunei care ne înconjoară. Avem o singură Deltă în ţara noastră şi împreună trebuie să învăţăm să protejăm această minune a naturii!“, au scris reprezentanţii AMDTDD.
Unul din reprezentanţii agenţiilor de turism care au participat la întâlnirea din Sulina, director al unei societăţi din Suceava, Mihai Stamatin, a amintit că în prima lună de la începutul războiului din Ucraina nicio persoană nu a apelat la serviciile agenţiei, dar situaţia s-a schimbat în ultima perioadă.
„Turiştii ne caută şi ne întreabă cum pot ajunge în Deltă. Cei mai mulţi dintre ei vor cinci zile pe litoral şi două zile în deltă, iar acest info-trip ne-a ajutat să înţelegem cum putem veni în întâmpinarea dorinţelor clienţilor“, a afirmat Stamatin.
El a mai spus că Delta, o destinaţie scumpă, este totuşi atractivă pentru turişti.
„Pensiunile din zonă şi hotelierii încă nu au majorat preţurile, astfel încât în sistemul de rezervări de la noi, nu apar tarife care să sperie“, a menţionat directorul agenţiei de turism din Suceava.
După întâlnirea cu directorii unităţilor de cazare din Sulina, reprezentanţii agenţiilor de turism din România au vizitat un hotel din Crişan, localităţi din zona de terasă a judeţului, apoi s-au deplasat în judeţul Constanţa.
Sursa: Agerpres / Foto: Arhivă