Radio România Actualităţi, cel mai ascultat radio din România
Publicat de , 11 ianuarie 2022, 15:13
Radio România Actualităţi este din nou lider de piaţă, înregistrând cea mai mare valoare a indicatorului market share (cota de piaţă) din România, pe mediile de rezidenţă naţional, urban şi Bucureşti, potrivit celui mai recent sondaj publicat luni, de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – valul trei 2021.
La nivel naţional, Radio România Actualităţi a înregistrat o cotă de piaţă de 12,7%, în mediul urban de 13,7% şi în Bucureşti de 15,4%.
Datele sondajului ARA indică, de asemenea, că în perioada 30 august – 12 decembrie 2021, în plină pandemie, când nevoia de informaţie promptă şi corectă a fost poate mai acută ca niciodată, aproape 1.800.000 de ascultători au ales zilnic, ca mijloc de informare, Radio România Actualităţi. În Bucureşti, Radio România Actualităţi ocupă a doua poziţie după numărul zilnic de ascultători.
Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează 3,3 milioane de ascultători zilnic, înregistrând astfel o cotă de piaţă de circa 25%, ceea ce poziţionează Societatea Română de Radiodifuziune pe locul I în preferinţele ascultătorilor.
Radio România mulţumeşte ascultătorilor săi pentru încrederea acordată!
Valul de toamna al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, respectiv în urban, rural şi în municipiul Bucureşti.
Eşantionul are un volum de 11.114 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±0,9%. În mediul urban s-au realizat 7.765 interviuri, în mediul rural s-au realizat 3.349 interviuri, iar în Bucureşti s-au realizat 1.829 interviuri. În eşantion au fost incluse 1.848 localităţi din România.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).