Constănțenii cu venituri mici pot depune, începând de astăzi, cererile și declarațiile pe proprie răspundere pentru a beneficia de ajutorul de încălzire a locuinței
Publicat de Doina Sirbu, 14 octombrie 2021, 11:09
Constănțenii cu venituri mici pot depune, începând de astăzi, cererile și declarațiile pe proprie răspundere pentru a beneficia de ajutorul de încălzire a locuinței și pentru suplimentul de energie. În funcţie de sistemul de încălzire utilizat în locuinţă, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt: ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie termică în sistem centralizat; pentru gaze naturale; pentru energie electrică; pentru combustibili solizi şi/sau petrolieri.
Despre acest subiect a vorbit viceprimarul Constanţei, Florin Cocargeanu.
Domnule viceprimar, Florin Cocargeanu, care este termenul de depunere a solicitării?
„Solicitările se pot depune lunar, până pe data de 20, pentru a putea fi luaţi în evidenţă cu luna respectivă. De exemplu, pentru luna noiembrie, solicitările trebuie depuse până pe 20 noiembrie inclusiv”, a declarat Florin Cocargeanu.
Pentru octombrie se aplică acest lucru?
„Nu, nu se aplică”,a mai spus Florin Cocargeanu.
Acum, să le spunem constănţenilor, de unde pot fi luate aceste formulare?
„Formularele acestea, cererea, declaraţia pe propria răspundere, pot fi descărcate de pe site-urile Primăriei Muncipiului Constanţa şi al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială, iar începând cu data de 21 octombrie, pot fi ridicate şi fizic din mai multe locaţii şi anume: Clubul pentru pensionari situat pe Strada Duiliu Zamfirescu nr. 4, Clubul pentru pensionari situat pe Şoseaua Mangaliei nr. 86A, Clubul pentru pensionari situat pe strada Zorelelor nr. 69 Bis, la intersecţia cu Bulevardul Mamaia şi sediul administrativ al campusului social Henri Coandă”, a declarat Florin Cocargeanu.
Am înţeles că formularul acesta de solicitare este unul destul de stufos, cu foarte multe informaţii care se cer de la oameni?
„Da, are aproximativ 14 pagini”, a precizat Florin Cocargeanu.
Sunt necesare toate acele informaţii?
„Aşa s-a stabilit. Nu aş putea acum să spun dacă sunt sau nu, dar trebuie obţinte”, spune Florin Cocargeanu.
Oamenii unde le pot depune? Fizic, online, cum se procedează?
„Se pot depune online la adresa de mail ajutoareincalzire@dgas-ct.ro şi se pot depune fizic în mai multe locuri după cum urmează: cei care se încălzesc cu energie temică furnizată în sistem centralizat, asociaţiile de proprietari sau persoanele fizice cu contracte individuale încheiate cu RADET, vor depune cererile la Clubul pentru pensionari situat pe Strada Duiliu Zamfirescu nr. 4, intrarea dinnspre parcare, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 14-00. Cei care se încălzesc cu gaze naturale sau energie electrică, vor depune cererile la Clubul pentru pensionari situat pe Strada Duiliu Zamfirescu nr. 4, deci, aceeaşi adresă, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 14-00. Cei care de încălzesc cu combustibil solid, vor depune cererile la Clubul pentru pensionari situat pe Strada Duiliu Zamfirescu nr. 4, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 14-00. Cei care se încălzesc cu energie electrică şi domiciliază în cartierul Henri Coandă vor depune cererile la sediul administrativ al campusului , de luni până vineri, în intervalul 8.00 – 14.00”, a mai spus Florin Cocargeanu.
Dacă apelează la acest tip de ajutor, ei mai beneficiază la subvenţia la energie termică sau programul Respect?
„Da, beneficiarii acestor subvenţii pot beneficia de programul Respect în continuare, fără nicio problemă”, spune Florin Cocargeanu.
Documentele se transmit, individual, Primăriei sau se poate şi prin asociaţiile de proprietari?
„Familiile sau persoanele care au încheiate contracte individuale cu furnizori de energie termică precum RADET sau de gaze naturale cum ar fi Engie, pot transmite aceste solicitări individual, iar cei care fac parte din asociaţii de proprietari, transmit solicitările prin intermediul reprezentantului asociaţiei”, a declarat Florin Cocargeanu.
În demersul de a stabili dreptul la ajutor pentru încălzire, se vor cere persoanelor interesate, acte doveditoare care atestă veniturile realizate?
„Da, se vor cere atât acte de proprietate sau acte care să ateste dreptul de folosinţă al locuinţei sau al spaţiului de locuit pentru care se face cererea şi se cer şi documente referitoare la venituri. Din câte ştiu este o condiţie să nu aibă un depozit bancar mai mare de 3000 de lei”, spune Florin Cocargeanu.
Se vor face anchete sociale în acest sens?
„Cel mai probabil, da! Depinde de cei de la Serviciul Public de anchetă socială”
Este o activitate destul de laborioasă! Există personal suficient?
„Da, eu cred că suntem pregătiţi pentru acest demers. Oricum, toate datele sunt introduse într-un soft şi prin acel soft se stabilileşte dacă persoana respectivă va primi sau nu acest ajutor”, a mai precizat Florin Cocargeanu.
Interviu realizat de Cezar Colimitra / Foto – unsplash.com