A fost anunțată data la care va fi deschis Podul Brăila – Tulcea
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 9 iunie 2021, 12:12
Autorizaţia de construire pentru ultimii 15 kilometri de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila a fost emisă, iar la sfârşitul anului viitor podul va fi dat în trafic, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.
‘A fost emisă autorizaţia de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila. Primii 6 km fuseseră autorizaţi pe data de 4 martie. La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână muzeu. Începuse construcţia podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în acelaşi timp şi nu aveau nici măcar autorizaţie de construire. Am mai spus şi că ne vom lupta ca să nu se întâmple acest scenariu nefericit.’, a precizat Drulă.
Şeful de la Transporturi dă asigurări că podul nu va rămâne ‘muzeu’.
‘Şi o veste foarte bună: avem promisiunea constructorului că podul nu va rămâne ‘muzeu’. La sfârşitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relaţia Brăila – DN 22 (Smârdan – Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi. Acum aşteptăm ca firma de construcţii să se apuce în forţă de lucrările la drumurile de legătură’, a spus el.
Totodată, ministrul a amintit că a început ridicarea platformei de lucru a Podului suspendat de la Brăila.
‘Operaţiunea va dura două luni şi jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oţel peste pod, care vor susţine tablierul. Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km. Podul de la Brăila va avea o deschidere centrală de 1.120 de metri şi o lungime totală de 2 km’, a adăugat Cătălin Drulă.
La rândul său, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, printr-un comunicat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila şi astfel antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.
‘Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre’, susţin reprezentanţii CNAIR.
La Podul peste Dunăre ce va lega județele Tulcea și Brăila a fost demarată, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, ridicarea platformei de lucru, o operațiune preconizată a dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul.
Operațiunea, pe uscat şi pe apă, de montare a platformei pe care se vor lansa cablurile de susţinere la Podul Peste Dunăre continuă cu succes.
Autoritățile în Transporturi anunță că proiectul este în grafic, lucrările avansând bine atât la pod, cât şi la drumurile de legătură.
La Podul peste Dunăre ce va lega județele Tulcea și Brăila a fost demarată, în urmă cu aproximativ trei săptămâni, ridicarea platformei de lucru, o operațiune preconizată a dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul.
Cablurile cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Podul va avea o deschidere centrală de 1120 de m și o lungime totală de 2 km.
Reamintim faptul că investiția se ridică la 2,5 miliarde de lei, din care finanțarea asigurată de Uniunea aEuropeană este de 1,69 miliarde de lei, iar antreprenorul general este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)., transmite Consiliul Județean Tulcea.