Asistenţă consulară permanentă pentru românii din străinătate
Publicat de Adina Sîrbu, 23 ianuarie 2015, 08:25
Ministerul de Externe de la Bucureşti a pus în funcţiune call-center-ul unde se centralizează toate solicitările românilor din străinătate.
De asemenea, există o linie de urgenţă, un fel de 112 consular, unde cei aflaţi în dificultate peste hotare pot obţine asistenţă consulară, la orice oră din zi şi din noapte.
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate este un call center unde sunt redirecţionate toate apelurile trimise la oficiile consulare.
Românii din străinătate pot afla orice informaţie de care au nevoie telefonic sau pe e-mail, spun oficialii MAE.
În cazul în care robotul telefonic nu are răspuns la întrebare, solicitantul este transferat în call center. Aici intră în legătură cu un operator care fie îl îndrumă pentru rezolvarea problemei, fie îl redirecţionează la secţia consulară competentă.
Cazurile de urgenţă nu sunt puse pe o linie de aşteptare, ci au prioritate, pe sistemul apelurilor la 112.
Oficialii le recomandă cetăţenilor români să-şi formuleze cererile şi pe e-mail, la adresa contact@informatiiconsulare.ro, unde vor fi soluţionate în cel mult 24 de ore.