Comunicarea electronică între beneficiarii sistemului public de pensii, ai sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale și Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), respectiv casele teritoriale de pensii (CTP) în vederea acordării drepturilor pe care acestea le stabilesc și plătesc se realizează prin utilizarea uneia dintre următoarele modalități:
I. Prin poșta electronică;
II. Prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP.
Comunicarea prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP se poate realiza sub două forme:
A. În cazul solicitanților care și-au creat cont pe portal se accesează secțiunea „Completare formulare” și se selectează tipul de cerere dorit;
B. În cazul solicitanților care nu și-au creat cont pe portal:
Solicitanul accesează Portalul CNPP în sectiunea ”Comunicare cu publicul” – Depunere cereri și documente;
Selectează tipul de cerere dorit și completează formularul;
Formularele necesare se descarcă, se completează și se semnează olograf, apoi vor fi încărcate în format JPEG, JPG,PNG,XML, CMS sau PDF;
Procedura de obținere a unui cont online este detaliată pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice în secțiunea ” De ce să îmi fac cont?”, din Portal.
Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.
Acest flux este necesar pentru menținerea integrității datelor personale proprii. Acordul utilizării datelor personale este dat prin introducerea datelor personale și semnarea olografă a acestei cereri.
Cererile de activare a contului online pot scanate / fotografiate și transmise pe e-mail la casa de pensii împreună cu poza actului de identitate, fără a fi necesară deplasarea la sediul institutiei.
Tipurile de prestații care pot fi solicitate prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP:
• Toate tipurile de prestații care sunt acordate de CNPP și casele de pensii;
• Servicii electronice pe zona de evidență contribuabili (evidența contractelor de asigurare socială, evidența declarațiilor de asigurare socială, evidența declarațiilor nominale A11 și A12/D112)
• Vizualizarea informațiilor centralizate referitoare la: istoricul carierei de asigurat, stagii de cotizare, viramente la Pilonul II;
• Soluționarea cererilor persoanelor fizice și juridice care se adresează CNPP în vederea emiterii formularelor privind atestarea legislației aplicabile (formularele A1, respectiv certificate de atestare a legislației aplicabile întocmite în baza acordurilor bilaterale de securitate socială;
• Soluționarea cererilor executorilor judecătorești care se adresează CNPP în vederea obținerii informațiilor despre debitori – persoane fizice;
• Soluționarea cererilor persoanelor juridice care solicită prestații din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale:
– despăgubiri în caz de deces;
– rambursarea cheltuielilor ocazionate de transportul de urgenţă, în cazuri temeinic justificate, când salvarea victimei unui accident de muncă impune utilizarea altor mijloace decât cele uzuale;
– rambursarea de cheltuieli ocazionate de transportul necesar pentru repatriere în cazul decesului unui lucrător asigurat, ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale;
– indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă;
– indemnizaţia pentru reducerea timpului de muncă ;
– indemnizaţia pentru trecerea temporară în alt loc de muncă.
În momentul de fata 5.000 persoane de pe raza judetului Constanţa au cont aprobat pe Portalul CNPP.