Organizația „Salvați Copiii” a organizat o dezbatere online despre modul în care începe școala. Care sunt concluziile
Publicat de Doina Sirbu, 4 septembrie 2020, 08:47
Organizația Salvați Copiii a organizat o dezbatere online despre modul în care începe școala. În cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele analizei cu privire la gradul de pregătire a unităților școlare pentru începerea anului școlar în condiții de siguranță sanitară și acces real la educație de calitate pentru toți copiii, realizată de Salvați Copiii în 150 de localități din 14 județe.
Chestionarul, realizat în luna august de organizația „Salvați Copiii” în 144 de școli din mai multe localități din țară, arată că 10 dintre ele nu dețin autorizație sanitară de funcționare. Motivele? Lipsa apei curente, lipsa canalizării și situația improprie a grupurilor sanitare. De asemenea, sunt școli în mediul rural care nu au cabinete medicale.
„Au fost școli care ne-au spus că au cabinet medical, dar nu au absolut deloc personal. Medicii sunt din oraș și nu vin, mai ales în școlile din mediul rural”, a declarat coordonatorul în cadrul organizației, „Salvați Copiii”, Roxana Paraschiv.
Despre scenariile pentru care optează școlile în vederea deschiderii cursurilor…
„Cele mai multe unități de învățământ, respectiv 115, își doresc prezența fizică a elevilor la școală. Cursurile online reprezintă varianta pentru doar două unități de învățământ, alte 19 merg pe varianta hybrid, iar 9 unități de învățământ încă nu își stabiliseră planul în acest sens și chiar au menționat că au nevoie de mai multe inforrmații și precizări”, a spus Roxana Paraschiv.
În cadrul chestionarului au fost identificate obstacolele pentru care școlile nu își permit prezența tuturor copiilor în sălile de curs.
„Principala problemă identificată se referă la lipsa asistenței medicale, numărul prea mare de elevi din clase, urmează problemele de sănătate ale profesorilor și ale elevilor și temerile părinților”, mai spune Roxana Paraschiv.
Lipsa tabletelor și a internetului împiedică unele școli să facă învățământ online. Există și părinți care nu vor dispozitive oferite de Ministerul Educației.
„Pentru că aceste dispozitive vor fi acordate în custodie, și există temerea că vor avea de plătit aceste dispozitive, în caz de accident”, a precizat coordonatorul în cadrul organizației, „Salvați Copiii”, Roxana Paraschiv.
La școala nr. 7 Remus Opreanu din Constanța, unde învață peste 1.200 de elevi, este ales scenariul hybrid sau online.
„După primele trei zile ne dăm seama cum ar trebui să se desfășoare lucrurile în continuare. E o provocare să vedem cum vor face față”, a declarat directorul școlii, Aurora Suba.
Sunt foarte mulți copii care sunt speriați de acest virus, motiv pentru care au dezvoltat în această perioadă anxietăți. La ce semnale de alarmă trebuie să fie atenți părinții și profesorii?
„Sunt modificările de dinamică alimentară și al doilea lucru, să apară tulburările evidente ale dinamicii somnului – să nu se mai culce la ora potrivită și depinde și de modul în care copilul se joacă și interacționează – devine anormal de tăcut și de liniștit, nu mai iese din camera lui – este clar că există un impact psiho-emoțional”, a declarat medicul pediatru, Mihai Craiu.
Așadar, școala începe pe 14 septembrie, iar directorii împreună cu autoritățile locale trebuie să asigure condițiile de siguranță. Un studiu realizat de Consiliul Național al Elevilor arată că aceștia vor prezență fizică în bănci.
Realizator – Aura Mierluș / Foto – unsplash.com