Test Drive cu Golf 8: Plăcerea condusului!
Publicat de Daniel Haralambie, 2 august 2020, 10:51 / actualizat: 2 august 2020, 13:41
Mai bine de 45 de ani de istorie continuă de la apariţia primului VW Golf, aduc azi una din cele mai populare maşini din lume la generaţia a 8-a. Dar cu ce contribuie recent lansatul model al teutonilor la succesul care îl menţine pe podiumul mondial de atâţia zeci de ani?
Pentru a răspunde cât mai bine la această întrebare, am testat compacta nemţilor din Wolfsburg, preţ de câteva zile bune de vară, prin podişul dobrogean plin de peisaje unice şi extrem de frumoase.
Să nu uităm, compacta germană reia lupta cu competitorii tradiţionali: Ford Focus, Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308, Mazda3, sau cu rudele sale din concernul VAG: Seat Leon şi Škoda Scala.
Un exemplar de top, o culoare nouă de lansare, galben lime metalic, un nou motor diesel de 150 de CP foarte elastic, cu un cuplu care nu lasă dubii pe şosea, dar şi o cutie automată DSG, plus o grămadă de „ajutoare” electronice pentru siguranţa şoferului şi confortul lui, ar fi răspunsul rapid.
Însă, se pot spune mult mai multe după o probă de drum cu Golf 8. În primul rând, evoluţia apare de la interior la această generaţie. Doar manetele din jurul volanului au rămas neschimbate. În rest, totul a primit revizuiri. Chiar şi levierul tradiţional al cutiei de viteze automate s-a transformat într-un joystick!
Nu mai există butoane fizice, ci doar tactile, comutatoarele lipsesc, glisăm cu degetul şi funcţia pe care ne-o dorim este activă. Panoul de bord nu mai are vechile cadrane cu ace, acum totul este digital.
Ecranul multimedia cu diagonala de 25,4 cm vă va aduce cu doar o simplă atingere, climatizare automată, (acum, în echipare de bază) sau alte funcţii precum radio digital DAB, conectivitate cu telefonul personal, schimbarea luminii ambientale în orice culoare, după preferinţe, cât şi fel de fel de informaţii utile celui aflat la volan sau pasagerilor săi.
Noul Golf 8 a devenit mai atrăgător decât oricând şi ne-a captat atenţia cu o suită de linii frumoase ale caroseriei, cu excepţionalele faruri IQ – LED matrix, cu servodirecţia progresivă și cu ţinuta sa de drum remarcabilă. Noul model de Golf, mult mai complex decât predecesorul său, are un confort interior net superior dat de suspensia adaptivă DCC şi aduce materialele de calitate crescută în habitaclu.
Să nu fiţi surprinşi dacă Golful vostru vă va recunoaște vocea sau gesturile și va activa setări precum reglarea scaunului și iluminării, temperatura preferată, radioul, navigația sau asistența pentru șofer. Înainte de final vă spunem că am intâlnit şi puncte care pot da de gândit. Chiar dacă preţul de bază al maşinii pleacă din jurul a 19.000 de euro, un exemplar precum cel pe care l-am condus poate ajunge la peste 33.000 de euro cu tot cu TVA.
Am remarcat, însă, un meniu uşor prea stufos al unităţii multimedia, mai greu de accesat în mers, cât şi o schimbare a treptelor nu foarte lină a cutiei automate puse în modul Sport, dar acestea sunt, cu siguranţă, aspecte care nu pot umbri noianul de tehnologie și îmbunătățiri cu care vine la pachet noul Golf 8.
Cel mai bine ar fi să îl conduceţi şi să vă răspundeţi voi singuri la întrebările pe care vi le-aţi pus despre el, pentru că o probă de drum nu vă costa nimic. Un permis de conducere şi o carte de identitate vă vor fi de ajuns!
Mai multe despre această probă de drum cu noul Golf 8 veți putea afla duminică, 09 august a.c., ascultând de la ora 10 emisiunea dedicată pasionaților de cai putere – „Hobby pe 4 Roți” de la Radio Vacanța/Radio Constanța, sau urmărind site-urile www.radioconstanta și www.radiovacanta.
danielharalambie@radioconstanta.ro