Acordarea ajutorului de deces în perioada stării de urgenţă
Publicat de , 24 aprilie 2020, 17:39
În perioada stării de urgență, ajutorul de deces va fi acordat chiar dacă, la data decesului, persoana respectivă nu mai era asigurată în sistemul public de pensii.
Singura condiţie este ca, în februarie, persoana să fi avut calitatea de asigurat, indiferent de stagiul de cotizare realizat în luna respectivă.
Măsura face parte dintr-o ordonanţă de urgenţă care cuprinde noi măsuri de protecție socială, în contextul crizei coronaviruslui.
În vederea simplificării procedurilor de transmitere și a evitării contactului fizic, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor sunt obligate să transmită casei teritoriale de pensii competente, în funcție de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin poșta electronică, pentru stabilirea pensiilor de urmaș și pentru acordarea ajutorului de deces. Aceste dispoyiţii vor fi valabile timp de încă 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.
Redactor: Bogdan Comşa / Foto: Arhivă