Firma ce asigură hrana persoanelor carantinate într-un hotel din staţiunea Mamaia, amendată de Protecţia Consumatorilor. Care sunt neregulile descoperite
Publicat de , 15 aprilie 2020, 14:20
Firma care asigură hrana persoanelor aflate în carantină la un hotel situat în staţiunea Mamaia a fost amendată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa, pentru diverse nereguli constatate în urma unui control, au informat reprezentanţii instituţiei.
Au fost retrase de la comercializare 27 de kilograme de materii prime şi preparate culinare.
„Pentru abaterile de la legislaţia specifică protecţiei consumatorilor constatate, au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 13.000 lei, dispunându-se şi măsura opririi definitive de la comercializare pentru o cantitate de 27 kg materii prime şi preparate culinare“, se precizează într-un comunicat de presă transmis de CJPC Constanţa.
Potrivit sursei citate, au mai fost dispuse măsuri de remediere a deficienţelor constatate, precum şi măsuri de achiziţionare de echipamente termoizolante, în vederea transportării preparatelor culinare către consumatori în condiţii optime şi sigure.
Comisarii CJPC au constatat nereguli printre care „materii prime (mozzarella, bacon afumat, şuncă ţărănească, cotlet de porc, file butterfish, carne de porc tocată, mici, muşchi vită) cu data limită de consum depăşită; materii prime (cotlet de porc, peşte şi file de peşte, carne de porc tocată, (…) cărora le-a fost schimbată starea termică, din produs refrigerat şi din produs fiert în produs congelat; produse alimentare şi preparate culinare (…) fără informaţii privind încadrarea în termenul de valabilitate/data limită de consum, de asemenea nu exista o evidenţă privind trasabilitatea produselor; zona de asamblare/finalizare a pachetelor alimentare era improvizată, fără condiţii care să permită păstrarea mesei calde la o temperatură de minimum 60 grade Celsius“.
Alte deficienţe se referă la depozitarea necorespunzătoare, direct pe pavimentul neigienizat, a navetelor cu pâine proaspătă neambalată, precum şi a navetelor cu fructe, lipsa verificării metrologice la unul dintre cele două cântare existente în unitate, dar şi la nerespectarea gramajului declarat.
La centrul de carantinare instituit la hotelul din staţiunea Mamaia sunt cazate 523 de persoane.
Sursa foto şi video: Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului