ANOFM face anumite precizări legate de documentele referitoare la plata ajutorului de șomaj tehnic
Publicat de Doina Sirbu, 8 aprilie 2020, 14:25
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, ANOFM, anunță că multe dintre documentele trimise pe email pentru plata ajutorului de șomaj tehnic sunt completate incorect, fapt care impune reluarea procedurii și, implicit, întârzierea plățilot.
În acest context, reprezentanții ANOFM au făcut câteva precizări:
– șomajul tehnic poate fi acordat începând cu 16 martie, ziua în care a intrat în vigoare starea de urgență, cu condiția ca angajatorul să fi suspendat încă din acea zi contractele de muncă ale salariaților; în cazul în care contractele de muncă au fost suspendate în data de 20 martie, aceasta va fi prima zi luată în calcul pentru plata șomajului tehnic;
– angajatorii sunt rugați să evite depunerea cererilor în mod repetat; o singură depunere a documentelor este suficientă pentru soluționarea dosarelor; încărcarea de mai multe ori a acelorași documente nu va duce la diminuarea timpilor de soluționare a cererilor;
– angajatorilor le este recomandat să folosească platforma aici.gov.ro pentru înregistrarea cererilor de acordare a șomajului tehnic; prin intermediul platformei pot fi descărcate documentele necesare și tot acolo pot fi depuse după completarea acestora.
Până în data de 7 aprilie, ANOFM a înregistrat 43.704 cereri de acordare a șomajului tehnic, pentru 375.362 de salariați.
Redactor – Bogdan Comșa / Foto – unsplash.com