Lucian Bucuroiu, directorul de exploatare al ACN: „Canalul Dunăre – Marea Neagră reprezintă cea mai sigură cale de transport”
Publicat de Doina Sirbu, 24 martie 2020, 13:54
Traficul pe canalul Dunăre – Marea Neagră este un segment operațional care, în pofida situației delicate cu care se confruntă întreaga economie națională, derulează activitate în parametri optimi și transmite semnale pozitive. În această perioadă, transportul de marfă care tranzitează Canalul se menține la cote ridicate și, din acest punct de vedere, poate fi un argument încurajator pentru economia românească.
Un reportaj realizat de Laurențiu Despina cu directorul de exploatare al ACN, Lucian Bucuroiu.
Domnule director, ne aflăm într-o perioadă mai delicată prin care trecem cu toții…populația, economia sunt afectate de această situație de criză. Care este situația la Administrația Canalelor Navigabile din punct de vedere al traficului de mărfuri?
Lucian Bucuroiu: În câteva cuvinte, este bine. Pot să vă spun că traficul față de aceeași perioadă a anului trecut, la două luni, este mai mare cu 9,34 %, iar față de ce era prognozat avem o depășire de 30 % (tone-capacitate). Iar pe luna martie avem deja o depășire de 400.000 tone.
Da, sunt câteva vești bune, dar anticipați că va urma și o perioadă de scădere?
Lucian Bucuroiu: Nu foarte curând. Din datele pe care le avem, toți agenții fac eforturi ca să se mențină deschise granițele, undeva trebuie să se miște această marfă. Există marfă și atâta timp cât există, ea trebuie să se miște, să circule. Dacă noi închidem toate canalele de transport va fi o problemă pentru întreaga Europă. Deocamdată, Dunărea, inclusiv Canalul Dunăre – Marea Neagră reprezintă cea mai sigură cale de transport. Sunt echipaje formate din 7-8 oameni la bordul unui împingător, care poate avea între una și șase barje. Se poate transporta o cantitate mare de marfă, fără mari pericole. Cei 7-8 oameni care fac parte din echipajul împingătorului sunt izolați din momentul în care pleacă din portul de încărcare și până la destinație, neavând posibilitatea să intre în contact cu multă lume.
Care sunt mărfurile care se transportă?
Lucian Bucuroiu: Din punct de vedere al încărcăturii, la 2 luni (ianuarie și februarie), minereu – 29 %, produse agricole – 39 %, produse chimice – 13 %, cărbuni, lignit, țiței – 6 %, metale și produse din metale – 3%, cocs și produse rafinate – 6%, mașini și utilaje – 1%, produse alimentare – 1%. Sunt produse care transzitează canalul, poate fi vorba de import sau de export.
Realizator – Laurențiu Despina / Foto – unsplash.com